Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra HMS Dolores Granna

gry / zabawki

Granna
Wiek 6-910-14
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

W burzliwą noc piraci rozpalają ogień na skalistych brzegach wysp. Chcą w ten sposób zwabić statki handlowe, które w czasie szormu zabłąkały się na morzu. Jeden z takich statków - H.M.S. Dolores - właśnie dopływa do brzegu i rozbija się na skałach. Czas na podział drogocennych łupów! A odbędzie się to zgodnie z pewnym dziwnym rytuałem.



W HMS Dolores gracze wcielają się w piratów rywalizujących o zdobycie najlepszych łupów pochodzących z rozbitych statków. Zawzięcie dyskutują, jak je podzielić.

Rozmowy wstępne nie są jednak w żaden sposób zobowiązujące - piracki kodeks pozwala na wiele! Ostatecznie swoją decyzję sygnalizują, wykonując jednocześnie jeden z trzech umownych gestów - ugody, kradzieży lub walki.

Dziewięć kombinacji gestów może spowodować różny podział łupów. Gracze muszą wykazać się sprytem, jako że na koniec gry liczą się nie tylko te skarby, których mają najwięcej, ale także te, których mają najmniej. Jeśli graczowi udało się zgromadzić tyle samo wszystkich rodzajów łupów, to jego przebiegłość zostanie nagrodzona - punkty liczą mu się podwójnie!

Uwaga! W trakcie gry będą miały miejsce wydarzenia, które mogą pokrzyżować najlepsze plany!



HMS Dolores to szybka i ekscytująca gra negocjacyjna, stworzona przez parę wybitnych twórców gier planszowych - Erica M. Langa (Chaos w Starym Świecie, Blood Rage, Warhammer: Inwazja) oraz Bruno Faiduttiego (Cytadela, Maskarada, Warrior Knights). Brak napisów na kartach i łatwe do przyswojenia zasady sprawiają, że grać w nią można z wilkami morskimi w każdym wieku i poziomie doświadczenia!

Zawartość pudełka:

80 kart (65x65 mm)
instrukcja

Liczba graczy:2 - 4 osoby
Wiek:od 10 lat
Czas gry:ok. 20 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Granna
Wiek: 6-9 , 10-14
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby , 5 i wiecej

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra HMS Dolores

4.1/5 ( 10 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    1

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 21:08

?HMS Dolores? jest dla nas nauczką, żeby nie sugerować się tym, co plotą niektórzy blogerzy, gdyż każdy z nas ma inny gust, zatem doceniamy inne tytuły. Od Erica M. Langa spodziewaliśmy się dobrej gry i autor ?Blood Rage? czy ?Chaosu w Starym Świecie? naszym zdaniem nie zawiódł oczekiwań. O drugim projektancie nie wspomnieć to też faux pas ? Bruno Faidutti dał nam przecież słynną ?Cytadelę?, o której znowu zrobi się głośno, bo wyszła właśnie odświeżona edycja.

Jest to gra karciana dla 2-4 osób w wieku od 10 lat, w klimatach pirackich trwająca ok. 30 minut. W opakowaniu znajdziemy 70 kart łupów, kartę świtu, 9 kart wiadomości.

Po otwarciu pudełka uwagę zwraca pomysłowe ułożenie kart ? wygląda to, jakby fala porwała towary i unosiła je do góry. Ułożenie nawiązuje do wątku fabularnego, bo właśnie HMS Dolores rozbił się na skałach i nie było to kwestią przypadku! To my zapaliliśmy na brzegu ognisko i skierowaliśmy statek na rafę, a teraz kradniemy cenny ładunek, mamy czas do świtu?

Karty robią duże wrażenie, gdyż za ich zilustrowanie odpowiada Vincent Dutrait, my go kojarzymy z ?Broom Service?, w którą często gramy z Młodym Giercownikiem.

Naszym celem w grze jest uzbieranie największej liczby punktów do momentu, aż odkryjemy kartę świtu. Warto tu jednak zaznaczyć, że ?nasze? towary układamy w zestawy ? ten sam rodzaj ładunku, ale pod koniec gry liczymy punkty jedynie z najmocniejszego i najsłabszego z nich. Siłą rzeczy dążyć będziemy, żeby każdy z kompletów był sobie równy, dzięki czemu wartość punktowa na koniec gry podwaja się. Pomysł jest mądry, gdyż nie celujemy bezmyślnie tylko w najwyżej punktowane karty, ale staramy się ? oczywiście w miarę możliwości ? uważnie łupić wybrane dobra i inteligentnie używać kart funkcyjnych.

Przygotowanie do gry jest szybkie ? odkładamy do pudełka 4 z 9 kart wiadomości, a piątkę biorącą udział w grze tasujemy z kartami łupów. Kartę świtu, która kończy zabawę tasujemy z 15 losowo wybranymi kartami i umieszczamy na spodzie talii gry, dzięki czemu do końca nie wiemy, kiedy wzejdzie słońce.

Gra jest fajnym połączeniem kart z gestami wykonywanymi za pomocą dłoni. Ostatnimi czasy pojawiło się kilka gier tego typu, ta mechanika staje się modna i popularna. Myślimy ?papier, kamień, nożyce? w rozwiniętej wersji i mamy trochę racji, ale to bardzo tu pasuje i wydaje się logiczne.

Zgoda to otwarta dłoń, jak to powitania. Walka to pięść, jak do bójki. Kradzież to kciuk skierowany w górę ? takie ok., niech ci będzie, bo i tak to zwinę!

W trakcie gry pojedynkuje się osoba wykładająca cztery karty z graczem po lewej stronie, czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak też przebiega kolejka. Dwie karty kładziemy po stronie przeciwnika, kolejną parę po naszej. Wykonujemy gesty i dzielimy karty zależnie od wyniku. Zgoda po obu stronach to podział kart po równo. Walka i zgoda ? to atakujący biorący wszystko. Dwie pięści ? karty są odkładane. Kradzież i zgoda ? ten z kciukiem bierze jedną dowolną kartę, a z otwartą dłonią jedną lub dwie karty bliżej siebie. Kradzież i walka ? gracz z kciukiem bierze jedną dowolną kartę, a ten agresywny pozostałe trzy. Dwie kradzieże ? kciuki skierowane w górę u obu graczy ? odkładamy karty, a za karę tracimy jeden z zestawów uzbieranych kart wskazując je równocześnie.

http://mlodygiercownik.pl/2017/03/07/recenzja-gry-karcianej-hms-dolores/

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 12-03-2017 14:42

Najlepsza obecnie gra karciana z gestykulacją dłoni w klimatach pirackich. Moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!