gry planszowe logiczne > Gizmos (edycja polska)
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Gizmos (edycja polska)

Gizmos (edycja polska)

Zbuduj najlepiej prosperującą maszynę!

cena:

109.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 40 do 50 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2018)
projektant: Phil Walker-Harding

wersja językowa: polska


Opis w serwisie BGG

Opis


Jesteście najbardziej błyskotliwymi wynalazcami swojego pokolenia, starającymi się stworzyć w przydomowych warsztatach najbardziej pomysłowe i efektywne machiny. Czy będziesz potrafił ujarzmić różne formy energii i zbudować najlepszą kombinację machin, aby wyjść z tej rywalizacji zwycięsko i zdobyć nagrodę za pierwsze miejsce? W tej sprytnej grze, wykorzystującej mechanikę budowania silniczka, będziesz używał energii pobieranej ze specjalnego podajnika, aby zasilać różnorodne wynalazki generujące punkty zwycięstwa. Dzięki nim prześcigniesz konkurencję w wyścigu o miano największego wynalazcy wystawy naukowej!
W każdej kolejnej rozgrywce w Gizmos będziesz chciał skonstruować zupełnie nowe maszyny, aby sprawdzić, jakie szalone kombinacje możesz uzyskać.

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Gizmos (edycja polska):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-02-14 Machinacje autor: maruniewicz

Mieszanka prostych zasad, regrywalności i odpowiedniej dozy losowości jest według mnie przepisem na sukces. Wszystkie te cechy ma w sobie właśnie Gizmos - przepiękna gra o budowaniu maszyn. Niewątpliwym atutem gry są przyciągające oko komponenty: olbrzymia ilość kulek i solidny tekturowy Podajnik Energii. Poważnym problemem może okazać się jego uszkodzenie dlatego polecam bardzo o niego dbać (składać i rozkładać uważnie).

Zasady są proste, wyjątków brak. Liczba możliwości ograniczona do 4 akcji: dobrania widocznej kulki energii, archiwizacji maszyny, wybudowania maszyny, przeszukania stosu w celu budowy lub archiwizacji. Piękno gry kryje się w mechanizmie polegającym na tym, że każda akcja powoduje wyzwolenie reakcji łańcuchowej - serii akcji zależnych od już wybudowanych maszyn i powiększających się z każdą kolejną. Gdy już zbudujemy silnik generujący nam kulki, punkty i dodatkowe akcje, gra kończy się pozostawiając zawsze uczucie niedosytu. Jednak krótki czas rozgrywki pozwoli na rozegranie kilku partii jednego wieczoru i wypróbowanie różnych strategii oraz kombinacji maszyn.
dodano: 2019-03-18 Najlepsza 30-minutowa gra planszowa autor: Pawelacb

Kiedy po raz pierwszy zagrałem w Gizmosa, to zdecydowanie wiedziałem, że to gra z potencjałem. Niestety jednocześnie wydała mi się dość skomplikowana dla graczy rodzinnych i osób które grają okazjonalnie, lub dopiero rozpoczynają swoją przygodę z grami. Mimo to zdecydowałem się zakupić ten tytuł i to była znakomita decyzja. Okazuje się , że próg wejścia nie jest aż tak duży i nawet początkujący gracze po kilku turach świetnie sobie radzą. Oczywiście to jest jedna z tych gier które największą satysfakcję dają po kilku rozgrywkach, zaznajomieniu się z mechanika i kartami. Do chwili obecnej w Gizmosa zagrałem ponad 30-krotnie, co jest dla mnie ewenementem. Za każdym razem gram z taką samą przyjemnością. Gra bywa losowa, ale to losowość kontrolowana, więcej zależy od nas i naszych decyzji niż od losu. Gizmos to gra w której raz po razie robimy kombosy, zdobywamy punkty, kulki i karty, a każda kolejna daje nam coraz większe możliwości. Gizmos to znakomite euro zamknięte w 30 min rozgrywce, naprawdę mamy tam poczucie rozwoju, sporo decyzji i taktycznego podejścia do rozgrywki. To zdecydowanie najlepsza 30 min gra w jaka kiedykolwiek zagrałem. Świetnie się skaluje od 2-4 graczy i zagra w nią niemal każdy. Gizmos daleko w tyle pozostawia takie rodzinne killery jak Azul, Sagrada czy Splendor.


dodano: 2019-01-21 Zbudujemy hipermachinę! autor: flowermaiden

Gizmos jest szybką i bardzo ładnie wydaną grą w budowanie silniczka do zarabiania punktów. Gracze zdobywają kulki energii, aby móc jak najefektywniej wybudować 16 machin. Każda machina to karta o koszcie od 1 do 7 różnych rodzajów energii dająca punkty (im droższa tym więcej punktów) oraz efekty, które dają bonusy do innych akcji. Efekty są różne - od możliwości dobierania dodatkowych kulek energii do punktów zwycięstwa za budowę jakiegoś typu karty. W naszej turze robimy jedną z 4 możliwych akcji: budowa machiny, dobranie kulki energii, archiwizowanie, czyli rezerwowanie karty oraz przeszukanie,czyli podgląd i wybór z kart ze stosu zakrytego. W miarę jak rozbudujemy swoją machinę, jedna nasza akcja może wywołać kaskadę bonusów. Sensowne dobranie i rozbudowa możliwości naszej machiny to clue do wygrania Gizmos.

Gra jest dynamiczna i nie trwa więcej niż 45-50 minut. Zasady są bardzo przystępne i tłumaczy się je szybko - instrukcja jest jasna, a ściąga dopowiada szczegóły i rozwiewa możliwe niejasności. Jedynie trochę czasu potrzeba na zaznajomienie się z ikonografią typów kart i efektów. Po pierwszej rozgrywce nie powinno być już z tym problemu.

Wykonanie gry jest pierwsza klasa. Pudło jest solidne i wszystkie elementy mieszczą się dobrze w wyprasce (i wyjątkowo pod nią). Kulki są fajne w dotyku i ładne, kartonowy podajnik wygląda super i sprawdza się niezgorzej. Dobrym pomysłem są obręcze na przechowywanie kulek energii dla graczy - są z wyjątkowo grubego kartonu, dzięki czemu kulki nie mają szans turlać się po stole. Karty mogłyby być ciut z grubszego papieru, choć są estetyczne i czytelne.

Gizmos naprawdę bardzo mi się spodobał. Budowanie silniczka jest satysfakcjonujące i wciąga - ilość oraz różnorodność kart daje sporą regrywalność. Tempo gry jest szybkie, więc nie ma tu nudy, czy długich przestojów. Dzięki fajnemu wykonaniu obcowanie z elementami gry jest przyjemne. Mimo tematyki z przymrużeniem oka, jest tu miejsce na spore kombinowanie i optymalizację ruchów. Polecam!