GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Key Flow

Key Flow

Nowa wersja znanej gry Keyflower.

cena:

189.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 75 min.

wydawca: Huch (2018)
projektant: Richard Breese , Sebastian Bleasdale , Ian Vincent

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The great river Key Flow passes through the new Key Lands, carrying ships laden with resources for building and trade. Along the riverside, buildings are built, boats are moored in docks, and animals graze in the fields. Players build communities alongside this river, and send workers (known as "keyples") to work in both their own and their neighbors' businesses, enabling their economy to develop and flourish.

Key Flow is a card-driven game based on many of the ideas contained in the award-winning game Keyflower. The game flows quickly over four game rounds (seasons), allowing players to develop their own unique village, with many ways to score points for their buildings, animals, keyples, resources and other items.

Key Flow is played over four seasons (rounds). Each season, players are dealt a number of cards. They then choose one of their cards and pass the remaining cards to the player on their left or right — depending on the season — until all the cards have been chosen. All scoring takes place at the end of winter. Points are scored from the village cards in various ways, through upgrading buildings, and from gathering gold. The player who scores the most points wins.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-11-08 autor: Jacek Malinowski

Karciana wersja KeyFlowera. KeyFlower zbiera generalnie bardzo wysokie noty wśród eurograczy - miłośników cięższych pozycji. Mi osobiście bardzo średnio spasował. Był strasznie mechaniczny, ciasny i nie miałem z niego funu. Ale to było dawno i nie wiem jakie wrażenia miałbym teraz.

W każdym razie, przechodząc do Key Flowa - to miałby być taki młodszy brat, prostszy, szybszy i bardziej przyjazny. I faktycznie - wszystkie te założenia spełnia. Tylko - czy przy tym jest to dobra gra?

Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak.

Tutaj - w przeciwieństwie do jego starszego brata - mamy do czynienia z draftem kart, które poslużą do zbudowania, uruchamiania i punktowania naszej wioski. To bardzo przyjemny proces - kombinowanie, które karty będą nam pasować i warto je zatrzymać a które przekazać dalej.

Z grubsza rzecz biorąc mamy do czynienia z trzema rodzajami kart: budynkami, robotnikami (którzy aktywują budynki - np. produkcyjne, transportowe, przetwórcze) oraz kartami punktującymi na koniec.
Etap ciężkich decyzji zaczyna się już w momencie wyboru budynków, które chcemy wznieść (względnie statków, które dają nam stałe korzyści lub krajobrazów dostarczających natychmiastowych dóbr/symboli)
Z kolei podejmując decyzje co do draftowania kart robotników należy uwzględniać, że będzie można aktywować nimi - często - nie tylko swoje budynki, ale również budynki sąsiadów.
Karty punktujące na koniec stanowią swego rodzaju łamigłówkę, ponieważ konkretny element w naszej wiosce może być uwzględniony tylko przez jedną kartę punktującą. Stąd warto mieć nie zazębiajace się karty celów, ale to oznacza możliwość mniejszej specjalizacji (=maksymalizacji pod dany cel), bo musimy bardziej się 'rozdrobnić' na kilka kart celów. Bardzo przyjemne główkowanie.