gry planszowe karciane > Race for the Galaxy: The Brink of War
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Race for the Galaxy: The Brink of War

Race for the Galaxy: The Brink of War

Trzeci dodatek do świetnej karcianki

cena:

99.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Rio Grande Games
nr katalogowy: RIO416
projektant: Thomas Lehmann

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


As conflicts spread, galactic prestige becomes all-important, both to extract concessions and to fend off attackers. Meanwhile, the Alien departure point is located and the Uplift Overseers arise. Can you build the most prosperous and powerful space empire in a galaxy on the brink of total war?

This expansion adds new start worlds, goals, game cards, and rules for galactic prestige to Race for the Galaxy and its first two expansions, The Gathering Storm and Rebel vs Imperium. New solitaire game counters and drafting rules for six players are also provided.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-12-29 Dla fanów autor: zephyr

Trzeci dodatek do RftG wnosi spory powiew świeżości.
O ile dwa poprzednie pudła zawierały trochę mniej lub bardziej ciekawych kart które lekko przesuwały akcenty (pierwszy dodatek) albo dodawały rzadko pojawiający się element podboju (4 karty na całą talię z czego 2 jednorazowe) o tyle tBoW wprowadza mechanikę prestiżu która dramatycznie zmienia przebieg gry.

W wyniku niektórych akcji gracze dostają prestiż - ma on wartość 1VP na koniec gry i może ją zakończyć jako osobny warunek (łatwiej skończyć tradycyjnie kartami albo VPkami, ale mocne kombo na prestiż ma szansę). Dodatkowo gracz który ma najwięcej prestiżu dostaje 1VP/turę, a czasem dodatkowo kartę. Bonus zwłaszcza na początku jest spory, więc walka na prestiż jest istotnym elementem strategii. Zmienia to rozgrywkę na tyle że łatwo się zrazić i stwierdzić że jest za mocny. W tBoW nie grałem na tyle dużo żeby zweryfikować tezy o balansie, IMO wygląda mocno, ale jak karty podejdą inne strategie też działają. Jak zwykle pojawia się dużo ciekawych kart, w tym dodatku szczególnie dużo kart z nietypowymi zdolnościami. Dochodzi też jednorazowy rozkazu - raz w trakcie gry można zużyć specjalna kartę żeby poszukać karty jednego z 9 typów albo dopłacić 1 prestiż i wykonać mocniejszą wersję normalnej akcji - ciekawa decyzja strategiczna i taktyczna + ograniczenie losowości na ogromnym decku (tasowanie tego monstrum to chyba największa wada gry :P).

Jeśli poprzednie dodatki zaczynają powoli nudzić rozszerzenie wnosi spory powiew świeżości - polecam.