13 Minutes: The Cuban Missile Crisis

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2 osoby
Zalecany wiek od 13 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Projektant Asger Harding Granerud, Daniel Skjold Pedersen
Wydanie angielskie
Instrukcja angielska
Złożoność dla początkujących
Zależność językowa dużo tekstu - wszyscy gracze powinni znać język
Dostępność: niedostępny
Cena: 34,90 zł 34.90
ilość szt.
Zyskujesz 6 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Ultra Pro
Kod produktu: 8268

Opis

Play the Cold War in 13 minutes.

13 Minutes: The Cuban Missile Crisis is a card-driven microgame with tough decisions. Playing as either Kennedy or Khrushchev, your aim is to exit the Cuban Missile Crisis as the most powerful superpower. During the game you play only five strategy cards that you use to place Influence on battlegrounds to score majorities or manipulate battlegrounds. Each card you play turns into a new battleground, so the "world map" is ever-changing. Be careful because each decision is important and you may trigger global nuclear war!

13 Minutes, a sequel of sorts or different take on 13 Days, builds on the classic microgame genre heralded by Love Letter, but 13M uses the card-driven game mechanism to ensure that the five cards you play each game all adds up to agonizing choices!

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 13 Strategy cards
  • 26 Influence cubes (13 blue & 13 red)
  • Rulebook

Co inni sądzą o tym produkcie? (1)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

3 maja 2018

Zakupiłem "13 Minutes" razem z "Iron Curtain". Obie gry są autorstwa tego samego duńskiego duetu i opierają się na podobnej mechanice, zasadne więc jest chyba ich porównanie. Po lekturze zasad "13" wydawała mi się bardziej ciekawa. Po rozegraniu kilku partii w oba tytuły zmieniłem zdanie. Mechanika "13" jest dużo mniej intuicyjna i trudniejsza do opanowania niż w swojej następczyni. Manewrowanie kartami między sferami gracza i umieszczanie na nich kosteczek wymaga sporo sprytu, podstępu i nieszablonowego myślenia. Rozgrywkami byłem zachwycony zawsze do jednego momentu - końca gry i rozliczania DEFCONU. Sensownie pomyślany mechanizm utrudniający graczom zadanie jest tutaj moim zdaniem z czasem coraz bardziej denerwujący. Gracze nie skupiają się na tym, by punktować zdobywając więcej wpływów na kartach, ale głównie na tym, by nie przegrać wywołując wojnę nuklearną, gdyż stosunkowo prosto jest ją spowodować. Odbiera to moim zdaniem trochę tempa grze i wymusza defensywną taktykę. Trzeba jednak przyznać, że jest to bardzo klimatyczne i świetnie pasuje do gry o kryzysie kubańskim. Z tego powodu wyżej oceniam "Iron Curtain", ale polecam zakupić sobie pakiet i sprawdzić obie gry. "13 minutes" w swej klasie mikrogier i tak bije na głowę większość oponentów, u mnie jednak zmierzyła się z gigantem.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium