Kanagawa (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Bruno Cathala, Charles Chevallier |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
W Kanagawie każdy z graczy wcieli się w artystę – i to nie byle jakiego, a ucznia samego mistrza Hokusaia. W czasie rozgrywki wszyscy uczniowie będą rywalizować o miano najlepszego malarza.
Rok 1840. Prefektura Kanagawa nad Zatoką Tokijską. Mistrz Hokusai decyduje się otworzyć szkołę dla artystów, by wykształcić swoich następców. Jesteś jednym z nich – musisz udowodnić, że to właśnie ciebie powinno się nazywać godnym kontynuatorem ścieżki „starego, szalonego malarza”.
Wybierz temat swoich obrazów i ruszaj tworzyć wiekopomne dzieła! Chwyć pędzel w dłoń, podążaj za naukami swojego nauczyciela, maluj, rozwijaj swoją technikę i studio – pokaż wszystkim, kto najlepiej operuje pędzlem! Wybierz swoją specjalizację (Drzewa, Zwierzęta, Postacie lub Budynki) i śledź uważnie zmiany pór roku – tylko dzięki temu uda ci się stworzyć najbardziej harmonijny obraz. To będzie dzieło twojego życia!
Zagraj w najładniejszą grę planszową!
W kolejnych turach gracz dobierają karty i decydują, w jaki sposób je wykorzystać. Każda karta ma dwie funkcje – może służyć do rozbudowania panoramy, ale także do nauki kunsztu malarskiego, dzięki czemu w następnych rundach będziesz mógł użyć bardziej zaawansowanych kart. Dbaj o to, by nie zabrakło ci pędzli! Za wyjątkowe osiągnięcia artystyczne gracze otrzymują dyplomy – pomagają one w rozgrywce i dają dodatkowe punkty zwycięstwa. Gra kończy się, gdy jeden z uczestników ułoży obraz z 11 kart lub kiedy wyczerpie się talia. Wtedy wszyscy gracze kończą swoje i tury podlicza się punkty. A w Kanagawie można je dostać za najróżniejsze osiągnięcia – musisz więc starannie dobrać taktykę i uważnie śledzić ruchy pozostałych uczestników.
Kanagawa zachwyca urzekającym klimatem XIX-wiecznej Japonii. Przepiękna, dopracowana w najdrobniejszym szczególe gra wciągnie cię do urokliwego świata dalekowschodnich mistrzów pędzla.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Michał Mróz
Świetna klimatyczna gra rodzinna. Piękne grafiki.
Rafał Głowacki
Miałem okazję poznać tę grę na pyrkonowej premierze. Przyjemna, rodzinna gra w pięknej oprawie graficznej. Zasady tłumaczy się w kilka minut. Jest trochę kombinowania, obierania jakiejś strategii w doborze kafelków, ale też bez przesady. Amatorzy wypalania zwojów mózgowych będą zawiedzeni ;) Dobra gra na spotkania towarzyskie i na wprowadzanie casuali w arkana planszówkowe. Stopień trudności na poziomie takich tytułów jak Splendor, czy Festiwal Lampionów. Odrobinę bardziej skomplikowana niż Domek, czy Mały Książę, ale nic nie stoi na przeszkodzie by zagrać z ośmiolatkami wprowadzając jakieś homerule.
Oleksandr Parubets
Piękne spokojne zbieranie setów z обалденными składnikami. Trochę szkoda, że w dwie osoby gra się nie tak dobrze, jak na 3-4. Wybór kartek ciekawy, ale ten moment trochę zwisa, tak jak brać mniej często nie ma sensu. Poza tym miło i tu coś z medytacji. Podsumowanie: wygląda smacznie, Kasie podoba – zostawiamy.
Wojciech Wiśniewski
Bardzo ładna gra, ale nieco upierdliwa w rozgrywce - te karty się rozsuwają, zahaczają o siebie itd., więc jest to niewygodne i potrzebuje dość sporo miejsca. Mechanicznie cudu świata nie ma, ale na pewno nie można tu wskazać, że coś nie działa. Ot, zbieramy zestawy pod sałatkę punktową, co działa dość zgrabnie. Choć zdecydowanie lepiej wygląda niż chodzi ;)
Łukasz Wolański
Bardzo udana gra rodzinna - graliśmy z moimi rodzicami i nie mieliśmy dość. Ślicznie ilustracje i jak to zauważyli przedmówcy wywołujący pewien rodzaj przyjemnego zamyślenia gdy na nie spoglądamy i kompletujemy obrazek.