Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)

Zmień Marsa w planetę zdatną do życia!
140 opinii
  • 1 - 5 osób
  • od 12 lat
  • 90 - 120 minut
  • wydanie polskie
"Obwieszczenie o terraformacji: Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra. Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę. Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!" – Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety. Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła. Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces. Na czym to polega? W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska. Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT. Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować. Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe! Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.
Autor:
Jacob Fryxelius
Ilustracje:
Isaac Fryxelius
Wydawca:
Rebel
219,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

"Obwieszczenie o terraformacji:

Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.

Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"

– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.

Na czym to polega?

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.

Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.

W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Czas odmierza się w Pokoleniach.

  • Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności,
  • następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty.
  • W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.
  • W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • instrukcja
  • plansza
  • 5 planszy graczy
  • 233 karty
  • 400 znaczników
  • 80 kafelków
Waga:
1,66 kg
Instrukcja i inne pliki:
Kod producenta:
LFCACA267
Pasujące koszulki:

Gra Roku 2017 - nagroda głównaGra została laureatem konkursu Gra Roku 2017 w kategorii Gra Roku Zaawansowana oraz Nagroda Główna.

Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.72
na podstawie 140 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)



Najbardziej przydatne recenzje

Magilion

Liczba recenzji: 26

W grze jesteśmy jedna z korporacji i zmieniamy warunki atmosferyczne na Marsie. Do dyspozycji mamy bardzo wiele kart i tylko ograniczoną liczbę gotówki. Próbujemy jak najlepiej dla nas sprawić, by Mars nadawał się do życia.

To gra w której doświadczony gracz raczej wygra z nowicjuszem. Możliwości na kartach jest naprawdę wiele, przy stosunkowo prostych zasadach.

Świetna, średniozaawansowana gra, gdzie musimy zbudować jak najlepszy silniczek punktowy.

Jedna z moich ulubionych gier operujących kartami, jako dominującą mechaniką. Wypasiona talia kart sprawia, że naprawdę fajnie odkrywa się jakie jeszcze karty dostępne są w grze. Z czasem udaje nam się być coraz lepszymi graczami co jest na prawdę satysfakcjonujące. Co mnie trochę odrzuca to oprawa wizualna. O ile plansza jest całkiem przyzwoita, o tyle karty wyglądają jakby miały bardzo niespójną ze sobą i resztą szatę graficzną , która bardzo często wygląda bardzo przypadkowo. Niby to nie jest najważniejsze, jednak oczywiście gra się przyjemniej,kiedy jest po prostu ładnie.

Plusy:
- bardzo duża regrywalność (bardzo dużo dostępnych kart)
- świetny klimat
- wiele dróg do wygranej
- w miarę proste zasady (przy średniej ciężkości gry)

Minusy:
- cienka tektura na planszach graczy
- nie ładne ilustracje


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kuhaku

Liczba recenzji: 17

Bardzo ciekawa i klimatyczna gra z dużą regrywalnością. Jednym z największych atutów gry jest dla mnie ogromna ilość kart oraz ich różnorodność, która sprawia, że rozgrywka jest za każdym razem świeża i prędko się nie znudzi.
Klimat również mile łechta me serduszko, jak również prawdopodobnie wielu innych nerdów, którzy marzą o wycieczce na marsa.
Gra jest ładnie wykonana i posiada ciekawą mechanikę, a efekty kart wydają się być bardzo dobrze zbalansowane.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Wazka

Liczba recenzji: 148

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Naprawdę dobra gra. Wydaje się być dość skompilowana, ale w gruncie rzeczy zasady rozgrywki są proste, co wynika w dużej mierze z bardzo dobrego oznakowania na planszy i kartach. Świetne jest to, że dostajemy możliwość realizacji swoich zamiarów, coś tworzymy, widzimy, że to działa i nie ma niemiłosiernego przeciągania rozgrywki (która ciągnie się płynnie), ani wrażenia, że mamy tak mało punktów/ pieniędzy/ czegokolwiek, że nie możemy nic zrobić. Dodatkowo trzeba docenić piękną oprawę graficzną i w ogóle estetyczną (te kosteczki znaczników!). Instrukcja jest napisana bardzo dobrze, nie można o tym nie wspomnieć. Podsumowując: Polecam raz jeszcze, można puścić wodze fantazji i działać, więc gra jest urozmaicona przy relatywnie prostych zasadach.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 11
Z odpowiedzią 9
Oczekujące na odpowiedź 2

Czy istnieje możliwość zakupu dodatkowych znaczników zasobów?

~ Jędrzej 30.10.2023 12:10

Wygląda na to, że nie mamy tutaj jeszcze odpowiedzi. Chcesz być pierwszy?

Kochany Rebelu, już dawno zostałe wydane zbiorowe promo packi za rok 2022 no i mamy już kolejne 5 sezonowych kart 2023, kiedy może się spodziewać kolejnego zestawy dodatkowego ?

~ Michał 06.09.2023 16:16

Wygląda na to, że nie mamy tutaj jeszcze odpowiedzi. Chcesz być pierwszy?

W grze jest okrągly znacznik pierwszego gracza i jeszcze jeden okrągly znacznik ale nie wiem co oznacza, ma ten sam wymiar

~ Ula 05.04.2022 09:31

Nic nie oznacza. Prawdopodobnie jest w pudełku tylko dlatego, by można było wykorzystać tę samą formę na kafelki, zamiast robić dwie osobne.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Klaudiusz 02.02.2023 22:38

Teraz to się zezłościła. Byłam na stronie rebeli koszulki do gry Transformacja Marsa proponowało 63.5x88 a teraz patrzę że wydali koszulki 63.5 x89 idealne typowo do tych kart. I co mam 3 opakowania koszulek byc w plecy????

~ DK 18.03.2022 12:59

Czy pytania i odpowiedzi są miejscem na tego typu dywagacje? Niekoniecznie.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 18.03.2022 14:04

Grę dzisiaj dostałam i pierwsza karta biała tzn bez zadnego nadruku. Błąd czy tak ma być?

~ DK 18.03.2022 12:23

Tak ma być, karta pusta służy do wymyślenia swoich zasad lub do stworzenia zastępstwa dla zgubionej innej karty.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 18.03.2022 14:03

Karta korporacji - ECOLINE. Jest tam efekt trwały, a poniżej strzałka sugerująca, że to jednak akcja. To w końcu jak? Możemy korzystać do woli z tego by płacić po 7 jednostek zieleni, czy jednak raz na pokolenie i wtedy jednym ruchem jest skorzystanie z akcji a drugim dopiero zamiana 7 jednostek na teren zieleni.

~ gracz 13.01.2022 10:03

Zdolność korporacji Ecoline zmienia koszt akcji standardowej, potaniając ją o 1.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 18.03.2022 14:16

Dzień dobry, co robić w przypadku jeżeli karta wydarzeń globalnych zmusza mnie do oddania 6 ME (karta Antarktyda Topnieje), jednak posiadam tylko 2ME. Czy po oddaniu tego co mam (2ME) tracę jeszcze coś innego czy jedynie oddaje tyle ile mam i nie ponoszę dodatkowych konsekwencji? Pozdrawiam

~ Piotr 09.01.2022 17:59

W tym wypadku tracisz 2 eurogąbki.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 18.03.2022 14:20

Eurogąbki XD To powinna być waluta polski

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Mikołaj 16.05.2023 22:24

Dobry wieczór, chciałabym prosić o podanie kolejności, w jakiej ukazywały się dodatki. Chcę jakiś kupić, ale przynajmniej początkowo wolę chronologicznie.

~ Ania 04.11.2021 21:15

Chronologicznie, tylko duże dodatki: Hellas i Elysium -> Venus -> Preludium -> Niepokoje -> Big Box.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 18.03.2022 14:02

Między Preludium, a Niepokoje pojawiły się jeszcze Kolonie 🙂

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Rafał 20.06.2023 21:37

Dzień dobry, w dodruku kostki będą lepszej jakości (bez pokruszonych rogów)?

~ Beata 10.05.2021 19:48

Dzień dobry, kostki pozostaną w takiej samej jakości.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 13.05.2021 11:22

Witam, czy dodruk będzie się czymś różnić od edycji II? Zamierzam kupić grę, lecz nie wiem czy warto czekać na coś odświeżonego czy gra będzie bez zmian :)

~ Damian 13.04.2021 22:29

Gra będzie bez zmian. Ewentualnie pojawią się kosmetyczne, interpunkcyjne poprawki w instrukcji.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 15.04.2021 14:16

Jak interpretować kartę "poszukiwanie życia" numer 005. W prawym dolnym rogu znajduje się symbol nauki dwukropek 3 punkty zwycięstwa. Na karcie napisane jest "Gdy posiadasz przynajmniej jeden symbol nauki, to zdobywa się 3 punkty zwycięstwa" czy gdy posiada się więcej niż jeden symbol to zdobywa się wielokrotkosc 3 punktów? Na innych kartach gdy tak działa karta to jest ukośnik między symbolem nauki, zwierząt, mikrobów a punktami zwycięstw.

~ Maciej 05.01.2021 23:39

Karta, o której mówisz, to karta niebieska, zapewniająca specjalne akcje lub efekty trwające do końca gry. Ta konkretna karta pozwala Ci na wykonanie raz na pokolenie akcji specjalnej - możesz zapłacić 1 M€, aby odkryć wierzchnią kartę z talii. Jeśli w prawym górnym rogu tej karty będzie się znajdował symbol mikrobów, umieszczasz na karcie "poszukiwania życia" 1 jednostkę nauki (brązową kostkę). Jeśli na odkrytej karcie nie będzie symbolu mikrobów - odkładasz (odkrytą kartę oczywiście) ją po prostu na stos kart odrzuconych. Na koniec gry, za każdą jednostkę nauki (brązową kostkę), którą uda ci się zgromadzić na karcie "poszukiwania życia", otrzymasz 3 punkty

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Damian 10.01.2021 18:25

Poprawka do odpowiedzi Damiana: JEŚLI pod koniec gry na karcie jest PRZYNAJMNIEJ jedna jednostka nauki, otrzymujesz 3 punkty zwycięstwa. Czyli albo 0 PZ (jeśli nie znajdziesz mikrobów), albo równo 3 PZ (jeśli znajdziesz jakieś mikroby). Nie 6 jeśli miałbyś tam 2 brązowe kostki ;)

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Filip 19.01.2021 18:18

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie