Cooper Island Przygodowe Portal
Cooper Island Przygodowe Portal
Cooper Island Przygodowe Portal
Cooper Island Przygodowe Portal

Cooper Island

liczba graczy 1-4 gracza
wiek graczy od 12 lat
czas gry ok. 60-120 minut
czas gry wydanie polskie

Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera.

270,45 zł
Ten produkt wysyłany jest w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

Dodaj do listy życzeń (3)

Dostawa (Pocztex Punkt D+1) już od 9,21 zł.
Sprawdź opcje dostawy

 

Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera. Każdy z graczy dysponuje robotnikami, których rozmieszcza na akcjach w centralnej części wyspy. Główną mechaniką jest rozmieszczanie płytek terenu na swoim półwyspie w taki sposób, by tworzyć kolejne poziomy danego terenu, dające wtedy cenniejsze surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji także między innymi małe i duże budynki oraz twierdzę w swoim kolorze, które będzie stawiać na swoim półwyspie w ramach swoich akcji zdobywając punkty. Punkty zwycięstwa, czyli punkty steru, zdobywa się na kilka sposobów, ale najciekawszym z nich jest okrążanie planszy swoimi żaglowcami i zbieranie w ten sposób żetonów dzienników pokładowych. Ale uwaga: mijając porty trzeba też będzie płacić za postój w nich.

Witajcie na Cooper Island,
  osobliwie ukształtowanej wyspie na Atlantyku z kilkoma półwyspami rozciągającymi się od jej centrum. Dzięki flocie dwóch żaglowców każdy z was wylądował na brzegu innego półwyspu i zbudował mały port. Od tego momentu waszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów. Aby tego dokonać, musicie zbadać i jak najbardziej rozwinąć swój półwysep. Na wyspie znajdują się 4 typy terenu, z których możecie pozyskać zasoby: lasy dające drewno, łąki umożliwiające produkcję żywności, góry gdzie można pozyskiwać kamień i złoto oraz osady, gdzie można produkować płótno.

Przebieg rozgrywki

Gra składa się z 5 rund, a każda z nich z 3 faz: fazy dochodu, fazy robotników i fazy porządkowania.

W fazie dochodu każdy z graczy umieszcza jedną płytkę wysepki i jedną podwójną płytkę terenu, a w kolejnych rundach może mieć do dyspozycji więcej tego typu akcji (jeśli załadował łodzie kupieckie).

W fazie robotników gracze korzystają z robotników dostępnych na ich planszetce i umieszczają na polach robotników na środku planszy. Ma znaczenie, kto pierwszy deklaruje daną akcję (jeśli jest tam już pionek w innym kolorze, trzeba zapłacić graczowi w tym kolorze.
Istnieje 8 segmentów akcji, które można deklarować w fazie robotników. Segmenty A, C, E i G pozwalają zdobywać i/lub umieszczać płytki terenu w celu generowania zasobów.Segmenty B, D, F i H pozwalają wydać te zasoby, aby zdobyć punkty steru i inne korzyści. W tej fazie można między innymi stawiać budynki (niektóre z nich dają dodatkowe punkty na koniec), a także usuwać z planszy ruiny, zamieniając je na posągi w swojej pracowni rzeźbiarskiej. Posągi stojące na półwyspie dostarczają w każdej rundzie dodatkowych punktów. Do wykonania części akcji konieczne jest opłacenie kosztu akcji, w monetach lub zasobach, które magazynuje się na miejscach magazynowych lub na polach terenu: dlatego tak ważna jest rozbudowa swojego półwyspu. Jeśli nie macie danego surowca, jeszcze nie wszystko stracone: wymiana handlowa jest możliwa: podczas jednej z akcji błyskawicznych na planszy.
W ramach akcji można także między innymi budować łodzie kupieckie, które dostarczają dodatkowych korzyści. W przedsprzedaży Copper Island w sklepie Portal Games, możecie znaleźć bonusowe łodzie kupieckie. Pamiętajcie też o spełnianiu osiągnięć, jakimi są kamienie milowe – to pozwala na uzyskanie nowych robotników, a co za tym idzie – więcej możliwych akcji do wykonania. Wypełniajcie także odpowiednie wymogi, by zdobywać punkty steru z kart królewskich zleceń!

Faza porządkowania składa się z 7 kroków. Są to: wyżywienie robotników, ponowna aktywacja zasobów, zdobywanie bonusów z posągów, zdobywanie bonusu z półwyspu, powrót robotników, porządkowanie targowiska i przesunięcie kapitana portu na kolejny statek towarowy.

Zawartość pudełka

  1. 1 plansza wyspy centralnej
  2. 5 elementów
  3. 4 płytki zatoki
  4. 4 plansze półwyspu (1 na gracza)
  5. 4 plansze graczy (1 na gracza)
  6. 4 plansze robotników (1 na gracza)
  7. 24 płytki wysepek (6 na gracza)
  8. 24 żetony łodzi kupieckich (6 na gracza)
  9. 20 żetonów ruin/posągów (5 na gracza)
  10. 16 żetonów kamieni milowych (4 na gracza)
  11. 20 żetonów skrzyń (5 na gracza)
  12. 16 zwykłych robotników (4 na gracza)
  13. 8 specjalnych robotników (2 na gracza)
  14. 8 małych budynków (2 na gracza)
  15. 8 dużych budynków (2 na gracza)
  16. 4 twierdze (1 na gracza)
  17. 4 żaglowce jednomasztowe (1 na gracza)
  18. 4 żaglowce dwumasztowe (1 na gracza)
  19. 4 znaczniki kartografów (1 na gracza)
  20. 60 podwójnych płytek terenu (dwustronnych)
  21. 56 pojedynczych płytek terenu (dwustronnych)
  22. 24 karty trybu solo
  23. 30 żetonów dziennika pokładowego
  24. 16 żetonów kotwic
  25. 5 kart statków towarowych
  26. 8 kart królewskich zleceń
  27. 15 kart małych budynków
  28. 15 kart dużych budynków
  29. 1 karta punktacji końcowej
  30. 1 kapitan portu
  31. 1 żeton Coopera
  32. 1 woreczek
  33. 100 kostek zasobów (po 20 w pięciu kolorach)
  34. 24 monety
  35. 1 bloczek z kartami punktacji
  36. 1 instrukcja

Zadzwoń do nas

782 645 672 (W godzinach 9-15 pon-pt)

Napisz do nas