SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Sid Meier`s Civilization: Nowy początek GALAKTA

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

GALAKTA
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

`Popatrz wstecz na przeszłość, na tak olbrzymie przemiany mocarstw. Możesz i przyszłość przewidzieć.`

- Marek Aureliusz

Sid Meiers Civilization: Nowy Początek to strategiczna gra planszowa gdzie dwóch do czterech graczy wciela się w władców największych imperiów minionych epok. Każdy z nich będzie musiał skupić się na kilku aspektach - rozszerzaniu swojej dominacji, wdrożeniu zdobyczy nowej technologii i budowaniu największych cudów ludzkości. Wszystko to po to, by na końcu stanąć na czele największego imperium w dziejach ludzkości. Każdy z graczy musi zadecydować, jaką ścieżkę obierze by zrealizować swoje plany i zapewnienić przetrwania imperium na przestrzeni wieków. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.



Cuda świata
Jedna z proponowanych dróg wiedzieć poprzez budowanie cudów świata. To właśnie one odzwierciedlają siłę i osiągnięcia cywilizacji. Oprócz podziwu, jaki wzbudzi naród gracza, który wybuduje tak potężną budowlę, cuda zapewniają przywódcy potężne efekty. Każdy cud ma określony rodzaj, jedne z czterech występujących w grze: kulturowy, ekonomiczny, naukowy i wojskowy. Od typu zależy jaki cel cud pomoże osiągnąć graczom. Kulturowy cud pomaga imperium rozprzestrzeniać swoje wpływy, cuda gospodarcze przynoszą bogactwo, naukowe zachęcają do postępu technicznego, a militarystyczne cuda zwiększają potęgę wojskową narodu. Niezależnie od tego, jak przywódcy zdecydują się kształtować swoją spuściznę, cuda zaoferują im pewną przewagę nad przeciwnikami.

Zaplanuj strategię
Każdy z graczy rozpoczyna grę posiadając żetony kontroli, które mają wpływ na kulturę i miasta, przemysł, karawany, talię kart dyplomatycznych i talię kart działania. Aby rozwijać swoje imperia, tarcza technologii oznacza postęp naukowy jaki rozwija dane imperium. Każdy gracz posiada również kartę lidera, którego będzie ucieleśniał przez cały czas trwania gry. Wszyscy przywódcy zapewniają inne premie, które pomogą zdecydować w jaką stronę gracze chcą pójść - czy ma zmiażdżyć swoich wrogów potęgą militarną czy też zdominować ich zdobyczami technologii?



Podczas budowy imperium, strategia i decyzje graczy skupiają się wokół szeregu działań, w którym znajduje się pięć kart działania, odpowiadających kolejno każdemu z pięciu aspektów takich jak działania militarne czy rozwój technologiczny. Za ich pomocą gracze definiują, czemu poświęcą swoje zasoby i czas. Każda karta opisuje konkretne działanie, które mogą wykonać w każdej turze, pomagając im rozwinąć swoją cywilizacje w jednym lub kilku aspektach gry i rozszerzyć swój wpływ na coraz rozleglejsze tereny, gdzie pola ustępują miejsca gór. Rozwijając nowe technologie, przywódcy mogą, zdobyć potężniejsze karty działania co obrazuje rozwój prymitywnej cywilizacji w zaawansowane imperia.

Przejmij kontrolę
Kluczowym aspektem ekspansji jest rozmieszczenie żetonów kontroli, który wskazuje zasięg wpływów danego gracza na mapie. Są one umieszczane poprzez rozpatrywanie karty działania kultury, takiej jak Dramat i Poezja. Jeśli jednak gracz chce utrzymać kontrolę nad swoim terytorium, nie wystarczy że będzie tylko powiększać swoją dominację - często będzie musiał również bronić swoich ziemi.

Przemyślane zagrywanie militarnych kart działania pozwala graczom wzmocnić ich obronę lub przeprowadzić atak. Jak każda karta działania w Sid Meiers Civilization: Nowy Początek, skuteczność karty militarnej zależy od jej miejsca w szeregu działań, kiedy gracz ją rozpatruje: im wyższa pozycja w szeregu, tym potężniejsze działanie karty. Jednym ze sposobów wykorzystania karty militarnej jest fortyfikowanie swoich włości poprzez umacnianie żetonów kontroli. Umocnione obszary są mniej podatne na ataki rywalizujących narodów i najazdów barbarzyńców, którzy sieją spustoszenie w imperiach graczy.



Rozszerz swoje wpływy
Bycie małym zaściankowym państwem jeszcze nikomu nie wyszło na dobre. Żadna wielka cywilizacja nie może się rozwinąć, pozostając wyłącznie odizolowanym państewkiem, i to tu kluczową role odgrywa gospodarka. Świat gry oferuje wiele bogactw, o które rywalizują inni gracze i miasta-państwa. Miasta-państwa są małymi suwerennymi państwami, umieszczonym na mapie na początku gry, neutralnymi wobec wszystkich przywódców. Miasta-państwa mogą być niezwykle wartościowymi partnerami handlowymi, nagradzając graczy, którzy nawiązują kontakt, powierzając im karty dyplomatyczne - potężne umiejętności, które mogą dać graczowi przewagę w dążeniu do władzy.

Gracze mogą nawiązywać kontakty również z rywalami używając w tym celu kart działania skupiającymi się na gospodarce. Karty działania pozwalają na poruszanie się karawanami po całym świecie w celu interakcji z rywalizującymi narodami i państwami-miastami. Każdy przywódca świata rozpoczyna grę z jedną karawaną na swojej karcie ekonomicznej. W trakcie gry może użyć karty naukowej, aby rozwinąć technologię cywilizacji i ulepszyć karty ekonomiczne, zwiększyć liczbę karawan, umożliwić im poruszanie się na większych dystansach lub ułatwić przechodzenie przez niektóre rodzaje terenu.



Wielkie imperia wzrastały i upadały przez działania swoich przywódców. Wraz z premierą gry Sid Meiers Civilization: Nowy Początek będziecie mogli się przekonać jak zostaną zapamiętane wasze cywilizacje. Tylko od was zależy, czy rozbłysną na kartach historii, czy też znikną w mrokach niepamięci.

Zawartość pudełka:

instrukcja
44 plastikowe figurki
8 arkuszy liderów
16 kafli mapy
1 tarcza wydarzeń
4 tarcze techniki
4 listwy skupienia
2 kości sześciościenne
80 karty skupienia
16 kart statystyk miasta
16 kart dyplomacji
24 kart cudów świata
5 kart zwycięztwa
24 żetonów

Liczba graczy: 2-4 graczy
Wiek: +14 lat
Czas gry: ok. 60-120 min.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: GALAKTA
Numer producenta: PL-CIVN01

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Sid Meier`s Civilization: Nowy początek

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.5/5 ( 27 ocen )
  • 5
    21
  • 4
    2
  • 3
    2
  • 2
    1
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

MaTTiX

ilość recenzji:2

17-09-2019 11:21

Recenzja z punktu widzenia gry dwuosobowej:

Tytuł Sid Meier`s Civilization: Nowy początek może budzić pewne obawy ,że gra cywilizacyjna musi posiadać wiele skomplikowanych zasad i trwać w nieskonczoność, ale nic bardziej mylnego. Jeden kontakt z instrukcja / wideoinstrucja wystarczy ,by swobonie operować przy stole i przy tym dobrze się bawić. Gra pięknie się skaluje przez zastosowanie modularnej planszy, a czas rozgrywki dwuosobowej zamyka się w 90 minutach gry. Komponenty gry są świetnie wykonane, figurki miast i karawan dobrze się prezentują, a grafiki na planszy oraz kartach powodują ,że odczuwalny jest klimat budowania cywilizacji. Sama mechanika gry jest dość innowacyjna, system spadających kart powoduje ,że każdy ruch musi być odpowiednio przemyślany ,a możliwość rozwoju (podzieloną na wojsko, naukę, kulturę, ekonomię, przemysł) pozwala nam ukierunkować nasze państwo jak tylko chcemy. Warto zaznaczyć ,że przeciwnicy losowości mogą być zniesmaczeni ponieważ podczas walki rzucamy koścmi ( możemy dodawać mnożnik poprzez wcześniejsze przygotowanie się do walki).
Sama gra dwuosobowa to swego rodzaju wyścig civilizacyjny z czasem ? kto szybciej zrealizuje swój cel.
Warto zaznaczyć ,że przygotowanie do gry może być odrobinę męczące ? wypraska bądź dużo woreczków strunowych może to nieco ułatwić.
Podsumowując:
Gra została idealnie wyważona pod względem uproszczenia wszystkich elementów - tak ,aby gra symulowała rozwój cywilizacji , a jednocześnie nie posiadając przy tym wielu męczacych zasad. Komponenty są dobrze wykonane ,a sama rozgrywka posiada wiele smaczków z jej komputerowego odpowiednika.

Polecam serdecznie

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?