SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Dixit 4 Początki Rebel

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Daj znów ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze.



Dixit 4 to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem został Clement Lefevre - ceniony francuski grafik i autor książek dla dzieci oraz młodzieży, rysujący dla wielu renomowanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.

Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.



Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.

Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza - to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!



Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.

Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!

Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.



Liczba graczy: 3 - 6 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut.



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Rebel - gry planszowe
Wiek: Gry dla 5 i 6 latka,  Gry dla 7, 8, 9 latka,  Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków
Ilość graczy: 3-4 osoby,  5 i więcej
Gry: karciane,  przygodowe
Serie: Dixit
Producent: Rebel
Wymiary opakowania: 280x120

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Zrzęda Alexander Alexander  Gry / Zabawki 48,67 zł
Dodaj do koszyka
Gra Brzdęk! Katakumby! Lucrum Games Lucrum Games  Gry / Zabawki 179,95 zł
Dodaj do koszyka
Gra Memory Wielkanoc Kangur Kangur  Gry / Zabawki 18,06 zł
Dodaj do koszyka
Gra Ale Pary Wielkanoc Alexander Alexander  Gry / Zabawki 10,00 zł
Dodaj do koszyka
Gra Kalambury dla dzieci Wielkanoc Kangur Kangur  Gry / Zabawki 17,81 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Dixit 4 Początki

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.3/5 ( 22 ocen )
  • 5
    17
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    3
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 13:44

Przed wami drugi z dodatków do gry ?Dixit?, który podarowaliśmy córce na Dzień Dziecka. Ponieważ żony nie będzie z nami tego radosnego dnia, otwierany już dzisiaj, a was zapraszamy do oglądania ? może też się spodoba albo zrezygnujecie na rzecz innego. Nam na chwilę obecną wystarcza ?Odyseja? i trzy rozszerzenia, ale od przybytku głowa nie boli, zatem w przyszłości, kto wie?

?Początki? to dodatek z cyferką ?4?. W opakowaniu znajdziemy 84 karty podzielone na dwie talie. Wybraliśmy ten zestaw, ponieważ początki bywają różne, czasem z górki, innym razem z trudnościami, a więc niby wieloznacznie i często na wielu płaszczyznach, tym bardziej, że aby coś rozpocząć trzeba mieć dobry pomysł!

Na pierwszy rzut oka nowe karty przypominają nam te z podstawowego produktu oraz z ?Odysei?, różnią się od posiadanych przez nas ?Wizji? i ?Podróży?. Skromniej tu ze zdobieniami, ale też mniej mroku, więc przyjemniej dla dzieci. Uczucia też bardziej pozytywne, powiało optymizmem i chęcią życia, a nie tylko niedolą i łez padołem. Karty trochę dziecinne, rzec można infantylne, jakby obrazki z bajeczek dla maluszków czy klasyki baśni.

Widzimy tutaj walki żywiołów, czy to przypadkiem nie celowe nawiązanie do stworzenia świata, do Genesis? Są też kroki, bo żeby gdzieś dojść trzeba wystawić nogę. Jest pierwszy kęs owocu ? czy to smakowite jabłko ugryzła Ewa? Pierwsze nurkowanie i gra na konsoli. Są pierwsze hybrydy zwierząt, które wypuszczono z laboratoriów. Pierwsza dobra książka, albo posiłek do syta. Jest statek wyruszający w dziewiczy rejs. Gołąbek pokoju, zwiastun końca wojny i nowego startu. Nie mogło zabraknąć nienarodzonego dziecka albo technicznie człowieka ujmując ? płodu.

Ciężko musiał mieć pierwszy dziki zwierzak uczęszczający na publiczną pływalnię, bo i tego pioniera widzimy na ilustracji. Pojedynczy domek napotkany w głuszy ? wreszcie początki cywilizacji i gdzieś docieramy. Ślimaki ? zawsze na początku i długo na starcie. Symbioza dnia i nocy, kiedy właściwie one tak dokładnie kończą się i zaczynają? Jest Ikar, jeszcze marzący o swoim locie w przestworza. Urwane na piasku tory to kres podróży, a może wręcz przeciwnie ? początki kolejnictwa w Afryce? Nowe życie rozpoczynamy na walizkach, są więc przyjezdni do domu, jeszcze nie ugoszczeni. A najpiękniejsza z kart to moim zdaniem meksykański dzień Wszystkich Świętych, kiedy to radośni umarli przechodzą pomiędzy światami.

http://mlodygiercownik.pl/2017/05/19/recenzja-gry-karcianej-dixit-poczatki/

Czy recenzja była pomocna?

Monika

ilość recenzji:1

brak oceny 3-01-2018 09:13

Doskonała gra dla całej rodziny. W wymyślanie skojarzeń wciągnie się i mama i tata i wnuczek i babka i ciotka i wujek.
W grze obowiązują krótkie i przejrzyste zasady, dlatego ich studiowanie nie zniechęci niecierpliwych przed rozpoczęciem rozgrywki.
Dixit to 100% gwarancja zabawy i uśmiechu. Polecam!

Czy recenzja była pomocna?