Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Maracaibo

(edycja polska)

gry / zabawki

  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Maracaibo, które zaprojektował Alexander Pfister, przenosi graczy w okres XVII-wiecznej kolonizacji Karaibów, świat pełen przygód i możliwości, gdzie najważniejsze europejskie nacje walczą o dominację, starając się poszerzyć i umocnić swoją potęgę polityczną oraz gospodarczą. Bogata zawartość pudełka (w tym ponad 200 drewnianych elementów i ponad 260 kart) dostarczy wielu wrażeń i unikalnych rozgrywek.

Maracaibo to bardzo rozbudowana gra strategiczna, w której gracze mają wiele okazji i dróg do zdobywania punktów zwycięstwa. Podstawą rozgrywki jest żeglowanie po Morzu Karaibskim i wykonywanie akcji, zależnych od miejsca postoju naszego statku. W miastach otrzymujemy dostęp do akcji głównych, w tym walki, a w wioskach wykonujemy akcje dodatkowe, których będziemy wykonywali więcej niż tych pierwszych, ale nagrody będą też mniej atrakcyjne.

Kolejnym ważnym elementem rozgrywki jest gospodarowanie kartami planowania, które możemy wykorzystać na kilka sposobów. Po kupieniu, karty planowania dają nam natychmiastowe nagrody lub efekty trwałe oraz punkty zwycięstwa na końcu gry. Możemy je także wykorzystać jako towary lub przedmioty, dzięki którym realizujemy zadania lub handlujemy na miejskich targowiskach.

Każdy gracz posiada swoją planszę statku, na której umieszczono szereg pól odblokowywanych w trakcie rozgrywki. Każde takie pole to albo nagroda otrzymywana natychmiastowo (np. punkty zwycięstwa czy dublony), albo efekt trwały (np. zwiększenie limitu kart planowania czy nowa akcja walki). Tutaj też gromadzimy płytki zrealizowanych zadań i wygranych walk, marynarzy, punkty walki, a nad planszą statku umieszczamy karty planowania, które zamierzamy kupić, kiedy zgromadzimy odpowiednią liczbę dublonów. Na odwrocie jednej z plansz statku znajdziemy planszę Automy, z której korzysta wirtualny przeciwnik w rozgrywce jednoosobowej.

W dolnej części planszy umieszczony jest tor odkrywcy, na którym znajdują się pionki odkrywców wszystkich graczy. Pływając po Karaibach, będziemy mieli także możliwość organizować ekspedycje do tamtejszych dżungli i lasów, a nasze postępy będą odzwierciedlane właśnie na tym torze.

Pionki wędrują po nim wolniej niż na szlaku morskim, ale ich pozycja nie jest resetowana co rundę. Na torze odkrywcy zbieramy nagrody w postaci m.in. punktów zwycięstwa i dublonów, ale możemy tam także realizować zadania. Dodatkowe nagrody otrzymujemy także za przekraczanie specjalnych barier i dotarcie do końca toru. Wysokość nagród zależna jest od kolejności osiągania tych specjalnych miejsc.

Gra oferuje tak dużo możliwości, że w zasadzie każda rozgrywka jest inna. Zaczynamy od ustalenia poziomu trudności - wybieramy spośród trzech możliwych. Alternatywnie możemy się zdecydować na tryb kampanii. Z tymi wyborami najczęściej wiążą się zmiany na planszy, które wprowadzane są dzięki płytkom rozwoju.

Z rozgrywki na rozgrywkę zmienia się także zawartość talii kart planowania, którą tworzy około 100 kart spośród 157 znajdujących się w pudełku. W czterech miastach znajdujących się na planszy umieszczamy losowe płytki z akcjami miejskimi, losujemy 4 z 8 budynków prestiżowych, rozmieszczamy losowe zadania - a to tylko zmiany w rozgrywce, które mają miejsce podczas jej przygotowania.

Maracaibo oferuje także tryb kampanii, w którym przygodę można kontynuować w kolejnych grach. Kampania to fabularna opowieść przedstawiająca ciąg wydarzeń związanych z wybuchem zarazy pustoszącej Karaiby. Zapisana ona została na kilkudziesięciu kartach fabuły, które prowadzą graczy od początku historii, do jej finału.

Mechanizm przypomina nieco gry paragrafowe, ale oczywiście jest znacznie prostszy. Zazwyczaj gracze czytają krótki tekst fabularny po czym wykonują zapisane na karcie instrukcje, np. wprowadzające nowe zadania lub zmieniające wygląd planszy. Czasem do wyboru otrzymają także jedną z dwóch możliwych opcji.

Alexander Pfister przygotował także nie lada gratkę dla miłośników rozgrywek jednoosobowych. Dzięki trybowi solo możemy w pojedynkę zmierzyć się z Jean, wirtualną przeciwniczką sterowaną kartami automy. My pływamy po Karaibach według zasad podstawowych, z kolei działania Jean to specjalnie zaprojektowane ruchy i akcje, które zmieniają się co turę. Zestaw kart automy jest losowy i zależy od poziomu trudności wybranego z pięciu możliwych!

Zawartość pudełka:
- plansza
- znaczniki
- żetony
- karty
- instrukcja

Wiek: 12+
Liczba graczy: 1-4 osoby
Czas gry: około 60-150 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Maracaibo, (edycja polska)

5/5 ( 1 ocena )
  • 5
    1
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Palcem po Planszy

ilość recenzji:12

8-06-2020 01:03

Witajcie w siedemnastowiecznych Karaibach, obecnie teatrem działan? wojennych Europejskich nacji, kto?re walcza? o dominacje? i pro?buja? rozwijac? swoja ekonomiczna? i polityczna? pote?ge? w tym regionie. Jako z?eglarz i poszukiwacz przygo?d, kto?ry chce zdobyc? ws?ro?d tych narodo?w wpływy, sławe? i bogactwo. Na twoje szcze?s?cie droga do twojego upragnionego celu nie jest usłana ro?z?ami, wszak konkurencja nie s?pi i lepiej miec? oczy dookoła głowy. Wygra tylko ten kogo plany nie legna? w gruzach. Jest wiele dro?g do zwycie?stwa, moz?esz na przykład ulepszyc? swo?j okre?t, wygrywac? szermiercze pojedynki, wybierac? na wyprawy w celu zdobywania łupo?w, budowac? swoja? własna? siec? informatoro?w i wspo?łpracowniko?w, ewentualnie wyruszac? na pełne przygo?d ekspedycje. Jak widzisz moz?liwos?ci do kombinowania, planowania i wygrywania jest multum, ale pamie?taj, z?e swoje działania musisz planowac? z rozwaga?, poniewaz? runda moz?e sie? skon?czyc? szybciej nim ty zrealizujesz wszystkie swoje plany. Tak mniej wie?cej prezentuje sie? rozgrywka w Maracaibo, gra dzieli sie? na 3 fazy:
1.Z?eglowania
2.Akcji Gło?wnych
3.Dobierania kart
Kiedy zakon?czysz faze? trzecia?, Twoja tura sie? kon?czy i naste?puje tura kolejnego gracza.
Jes?li chodzi o moje odczucia sa? one jak najbardziej pozytywne, to ile moz?liwos?ci daje nam gra pod wzgle?dem zaplanowania swoich rucho?w i tego jak potoczy sie? rozgrywa jest niesamowita. Najwie?ksza? satysfakcje? daje fakt, z?e moz?esz skon?czyc? runde?/gre? wczes?niej i tym samym zablokowac? plany przeciwnika, kto?ry od tej pory juz? raczej nie be?dzie pałał do Ciebie sympatia?. Masz moz?liwos?c? grania kampanii gdzie poznajesz ro?z?ne ciekawe historie?, albo po prostu pograc? bez niej i tez? sie? dobrze bawic?, druga? opcje polecam dla pocza?tkuja?cych graczy w celu lepszego poznania gry/mechanik i instrukcji, gdyz? gra do łatwych nie nalez?y i pewnie minie kilka sesji zanim opanujesz je w 100%. I oto całe Maracaibo, na pocza?tku obawiałem sie?, z?e usia?de? do suchego euro i po chwili powiem, z?e to nie dla mnie, z?eby po dwo?ch sesjach stwierdzic?, z?e to jedna z lepszych gier w jakie ostatnio grałem.