Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Marco Polo Albi

gry / zabawki

Producent Albi
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

W roku 1271, młody Marco Polo wyruszył na wyprawę ze swoim ojcem i starszym bratem, której celem były Chiny. Po długiej i wyczerpującej wędrówce dotarł do swojego celu 4 lata później.



Wyruszcie śladami Marco Polo na dalekowschodnie szlaki, gdzie poznacie radości i smutki jego wielkiej podróży. Rozważnie zaplanujcie swoje szlaki, handlujcie wielbłądami, złotem oraz przyprawami. Grając, wykorzystajcie w jak najlepszy sposób umiejętności swoich postaci, aby stać się najlepszymi kupcami!

W grze Marco Polo (edycja polska) gracze biorą udział w wydarzeniach, które miały miejsce w tym ważnym okresie. W trwającej 5 rund rozgrywce, gracze będą rzucać kostkami aby zdefiniować akcje, jakie mogą wykonać w tej rundzie:

-Zdobycie surowców i wielbłądów,
-Zdobycie pieniędzy,
-Pozyskanie kontraktów,
-Skorzystanie z akcji miasta, które wcześniej odwiedzili,
-Wyruszenie w podróż.

Po pięciu rundach gracze kończą swoją podróż i podliczają punkty za zrealizowane kontrakty, odwiedzone miasta i przewieziony towar.

Gra zdobyła nagrodę Deutscher Spiele Preis 2015



Zawartość pudełka:
4 pomoce graczy
4 plansze graczy
10 żetonów postaci
16 żetonów miast
26 kolorowych kości
40 żetonów monet
44 żetony kontraktów
53 karty
123 drewnianych elementów
plansza
znacznik pierwszego gracza
instrukcja + suplement

Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 100 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Albi

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Marco Polo

4.7/5 ( 29 ocen )
  • 5
    25
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    1

Tomek

ilość recenzji:6

brak oceny 4-06-2018 14:17

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Przebrnięcie przez instrukcję zajęło nam dłuższą chwilę, ale okazało się, że ostatecznie gra ma dość proste zasady, które w mig załapali nawet mało doświadczeni planszówkowicze w naszym gronie. Gra o ciekawej tematyce - podróżujemy po świecie, odwiedzamy miasta, handlujemy towarami i wypełniamy kontrakty w zamian za nagrody i dodatkowe punkty. Podstawową mechaniką jest rzucanie kośćmi i przypisywanie ich do różnych akcji, więc jest pewien element losowości, choć nie uprzykrza on jakoś mocno życia. Ponadto gra ma mnóstwo elementów (pudełko jest naprawdę ciężkie, ale to m.in. zasługa instrukcji w 3 językach) spośród których tylko kilkanaście trafia na planszę, więc kolejne rozgrywki przez długi czas będą się od siebie diametralnie różnić. Wydanie ładne, starannie wykonane, cieszy oko. Największe zastrzeżenie mam do figurek towarów i wielbłądów - są podzielone na małe i duże, ale gdy leżą w jednej kupce, ciężko je rozróżnić. Mimo to zapowiada się wiele wieczorów spędzonych przy tej grze.

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 11:28

Gra nawiązująca do osoby słynnego kupca i obieżyświata Marco Polo nie tylko z nazwy, gdyż i tutaj podróżujemy oraz dostarczamy towary. Odwiedzamy Bliski i Daleki Wschód wyruszając z Wenecji, realizujemy kontrakty, handlujemy, odwiedzamy rzeczywiście istniejące lokacje, a wszystko to dla sławy i bogactwa.

Produkt dla 2-4 graczy, w wieku od 12 lat, co jest zawyżone. Zabawa trwa 40-90 minut ? nam bliżej górnej granicy, ale specjalnie się nie śpieszyliśmy czerpiąc przyjemność z pięknego wydania i znakomitej zabawy.

Właśnie od tego pragniemy zacząć ? gra jest po prostu śliczna ? jeden z lepiej wydanych produktów, jakie opisywaliśmy ostatnimi czasy. Od nietypowych monet z dziurką w środku, przez śliczne ilustracje na planszy, eleganckie żetony i zdobione karty, aż po drewniane komponenty ? wielbłądy, worki pieprzu czy bele jedwabiu i oczywiście placówki handlowe. Wszystkie one radują oczy i sprawiają nam przyjemność, ponieważ miło jest bawić się ładnym produktem. Układ ilustracji na planszy przypomina ten z Tzolkin, oczywiście zębatych kół tu nie ma, ale czuje się, że za tym produktem stoją ci sami wybitni twórcy.

Opakowanie jest bardzo ciężkie, ale jest tam trochę zbędnej makulatury ? instrukcje i dodatki do zasad oraz skróty akcji w obcych językach. Ponadto warto samemu, bez udziału dzieci wypychać żetony z wypraski ? ciężko wychodzą i łatwo mogą się popsuć.

Podczas zabawy korzystamy przede wszystkim z kostek, które układając w odpowiednie miejsca na planszy zamieniamy na wybraną akcję ? pozyskiwanie zasobów z bazaru, kontraktów na towary i garbuski, poruszanie się podróżnikiem po szlakach, zdobywanie funduszy i wielbłądów, a także wymianę handlową w miastach.

Wielkość zakupów i korzyści handlowe zależą od ilości oczek na kostkach ? w przypadku kilku, patrzymy na najniższą wartość, stąd wynika losowość gry. Są jednak fajne opcje, które wpływają na wyniki ? przerzut kostki, pozyskanie dodatkowej, zmiana wartości na ściance za wielbłądy. Kiedy rzut jest naprawdę słaby otrzymujemy zresztą rekompensatę w postaci zwierząt oraz/lub monet ? w karcie skrótu zasad jest błąd i napisano o złocie, które nie jest tak łatwo pozyskać, zatem kierujemy się treścią z podstawowej instrukcji gry.

Pomimo, że akcje są stale te same, bo wykonywane z planszy, to niepowtarzalność każdej rozgrywki gwarantuje rozkładanie komponentów: karty dużych miast, żetonów premii małych miast, kontraktów oraz postaci, ponieważ każda z nich również posiada inne bonusowe umiejętności. Nigdy też nie wiemy, co wybiorą konkurenci, a zatem, którą akcję będziemy musieli dodatkowo opłacić przy jej kopiowaniu.

Mamy tu wiele mechanik, które już kiedyś widzieliśmy, przykładowo wypełnianie celów podobne jest do budowania trasy kolejowej z ?Wsiąść do pociągu?, a same żetony i handel przypomina nam trochę ?Istanbul?. Są to jednak znakomite wzorce, z których wzięto to, co najlepsze.

Początkowo mogą się wam mylić znaczniki towarów ? te duże, więcej warte, nie odbiegają rozmiarami aż tak bardzo od małych, podstawowych. Przy zbieraniu kości należy zapamiętać, kto ostatni wykonał akcję ?Podróży?, gdyż on będzie teraz pierwszym graczem. Gramy 5 rund, po których następuje podliczanie wyników, każda z nich to jeden stos kontraktów, zatem nie sposób się pogubić, ile jeszcze trwać będzie dana rozgrywka.

http://mlodygiercownik.pl/2016/12/28/recenzja-gry-planszowej-marco-polo/

elkomar

ilość recenzji:1

brak oceny 28-10-2017 20:34

Podróżowanie i gra planszowa - jak dla mnie nie ma lepszego połączenia, stąd też do gry zabrałam się bez większego zastanowienia. Moje wrażenia po rozegraniu 1-szej jak i 10-tej rozgrywki? Fenomenalnie wykonana plansza, dopracowane najmniejsze detale, gra naprawdę jest miła dla oka - za każdym razem dostrzega się więcej szczegółów, które pozwalają odczuć klimat gry. Dzięki temu nie tylko rzucamy kośćmi i przesuwamy pionki po planszy, a po prostu podróżujemy po Azji, handlujemy towarami na bazarze i próbujemy prześcignąć innych graczy odwiedzając większą ilość miast.
Jednak niech to wszystko was jednak nie zwiedzie - gra może nie jest bardzo skomplikowana, ale na pewno wymaga sporo myślenia i strategii. Punkty można zdobywać na kilka różnych sposobów, stąd też nie raz przed wykonaniem ruchu trzeba nieźle pogłówkować. Rozgrywka w dwie osoby zajmuje zwykle koło 45 minut, nie jest to więc prosta i szybka gra. Na pewno spodoba się tym, którzy lubią poczuć klimat granej planszówki, porozmyślać nad następnym ruchem i doceniają pięknie wydane gry - w szczególności te z mapą w roli głównej!

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 17-01-2017 18:08

Gra roku w Polsce! Trudno powiedzieć, czy aż tak dobra - rzecz gustu, ale na pewno gra się super i nie należy do tych bardzo skomplikowanych. Moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!