Imperium: Antyk
Opis
Do gry dołączany jest zestaw naprawczy do wymiany z błędnie wydrukowanymi kartami w pudełku.
Rywalizuj by zostać największym imperium jakie widział świat!
W twoich rękach spoczywa los jednej z wielkich cywilizacji. Podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.
Imperium: Antyk to strategiczna gra karciana, w której naszym celem jest poprowadzenie wybranej przez siebie cywilizacji by stała się dominującym na świecie imperium.
Podczas rozgrywki to od nas zleżą wybory postępu naukowego i kulturowego, a także rozwój ziem, które będziemy zdobywać. Każda z dostępnych nacji jest asymetryczna, a do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W pudełku znajduje się również przeciwnik do rozgrywki solo.
Do gry planszowej Imperium: Antyk pasują następujące koszulki: Classic Card Game (63,5x88mm) - 281 szt.
[product id="69,55,2257,147,6345,3015" slider="true"]
NOTKA HISTORYCZNA
Imperium to gra, której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i imperiów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo iż w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie tworzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.
Co więcej terminy występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby mechaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.
Zawartość pudełka z grą Imperium: Antyk:
- 23 karty Kartagińczyków
- 28 kart Celtów
- 23 karty Greków
- 23 karty Macedończyków
- 23 karty Persów
- 23 karty Rzymian
- 24 karty Scytów
- 26 kart Wikingów
- 83 karty wspólne
- rynek - składający się z 3 płytek
- 1 karta przesilenia
- 4 karty systemu
- 21 żetonów zaznaczenia
- 18 żetonów akcji
- 6 żetonów trybu solo
- 1 kość sześcienna
- 39 żetonów zasobów
- 39 żetonów populacji
- 39 żetonów postępu
Dane techniczne
Autor: | Nigel Buckle, Dávid Turczi |
Wydawca: | Lucrum Games |
Liczba graczy: | 1 - 4 |
Czas gry: | 60 - 120 minut |
Wiek graczy: | 14+ |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.