Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.
Dlaczego Barrage może być grą dla Ciebie
Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Przebieg rozgrywki
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.
Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni.
Umiejętne planowanie
W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich Inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.
Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie Akcja Budowy jest dostępna na indywidualnej planszy Spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.
Punktuj na wiele sposobów
Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z Tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji Celu, Premii na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych Zaawansowanych Technologii.
Zawartość pudełka: