gry planszowe strategiczne > Cooper Island (polska edycja)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Cooper Island (polska edycja)

Cooper Island (polska edycja)

Cooper Island to gra strategiczna z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera

cena:

199.90 179.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 199.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal
projektant: Andreas Odendahl

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: Standard USA (44 szt.)

Opis


Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera. Każdy z graczy dysponuje robotnikami, których rozmieszcza na akcjach w centralnej części wyspy. Główną mechaniką jest rozmieszczanie płytek terenu na swoim półwyspie w taki sposób, by tworzyć kolejne poziomy danego terenu, dające wtedy cenniejsze surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji także między innymi małe i duże budynki oraz twierdzę w swoim kolorze, które będzie stawiać na swoim półwyspie w ramach swoich akcji zdobywając punkty. Punkty zwycięstwa, czyli punkty steru, zdobywa się na kilka sposobów, ale najciekawszym z nich jest okrążanie planszy swoimi żaglowcami i zbieranie w ten sposób żetonów dzienników pokładowych. Ale uwaga: mijając porty trzeba też będzie płacić za postój w nich.

Witajcie na Cooper Island,

osobliwie ukształtowanej wyspie na Atlantyku z kilkoma półwyspami rozciągającymi się od jej centrum. Dzięki flocie dwóch żaglowców każdy z was wylądował na brzegu innego półwyspu i zbudował mały port. Od tego momentu waszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów. Aby tego dokonać, musicie zbadać i jak najbardziej rozwinąć swój półwysep. Na wyspie znajdują się 4 typy terenu, z których możecie pozyskać zasoby: lasy dające drewno, łąki umożliwiające produkcję żywności, góry gdzie można pozyskiwać kamień i złoto oraz osady, gdzie można produkować płótno.

Przebieg rozgrywki

Gra składa się z 5 rund, a każda z nich z 3 faz: fazy dochodu, fazy robotników i fazy porządkowania.

W fazie dochodu każdy z graczy umieszcza jedną płytkę wysepki i jedną podwójną płytkę terenu, a w kolejnych rundach może mieć do dyspozycji więcej tego typu akcji (jeśli załadował łodzie kupieckie).

W fazie robotników gracze korzystają z robotników dostępnych na ich planszetce i umieszczają na polach robotników na środku planszy. Ma znaczenie, kto pierwszy deklaruje daną akcję (jeśli jest tam już pionek w innym kolorze, trzeba zapłacić graczowi w tym kolorze.
Istnieje 8 segmentów akcji, które można deklarować w fazie robotników. Segmenty A, C, E i G pozwalają zdobywać i/lub umieszczać płytki terenu w celu generowania zasobów.Segmenty B, D, F i H pozwalają wydać te zasoby, aby zdobyć punkty steru i inne korzyści. W tej fazie można między innymi stawiać budynki (niektóre z nich dają dodatkowe punkty na koniec), a także usuwać z planszy ruiny, zamieniając je na posągi w swojej pracowni rzeźbiarskiej. Posągi stojące na półwyspie dostarczają w każdej rundzie dodatkowych punktów.
Do wykonania części akcji konieczne jest opłacenie kosztu akcji, w monetach lub zasobach, które magazynuje się na miejscach magazynowych lub na polach terenu: dlatego tak ważna jest rozbudowa swojego półwyspu. Jeśli nie macie danego surowca, jeszcze nie wszystko stracone: wymiana handlowa jest możliwa: podczas jednej z akcji błyskawicznych na planszy.
W ramach akcji można także między innymi budować łodzie kupieckie, które dostarczają dodatkowych korzyści. W przedsprzedaży Copper Island w sklepie Portal Games, możecie znaleźć bonusowe łodzie kupieckie. Pamiętajcie też o spełnianiu osiągnięć, jakimi są kamienie milowe – to pozwala na uzyskanie nowych robotników, a co za tym idzie – więcej możliwych akcji do wykonania. Wypełniajcie także odpowiednie wymogi, by zdobywać punkty steru z kart królewskich zleceń!

Faza porządkowania składa się z 7 kroków. Są to: wyżywienie robotników, ponowna aktywacja zasobów, zdobywanie bonusów z posągów, zdobywanie bonusu z półwyspu, powrót robotników, porządkowanie targowiska i przesunięcie kapitana portu na kolejny statek towarowy.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-01-17 Bardzo smaczna mieszanka losowości i interakcji w euro autor: anitroche

Worker placement to moja ulubiona mechanika i ostatnio miałam wrażenie, że większość ciężkich gier odchodzi od niej na rzecz deck buildingu, ale na szczęście wydano Cooper Island, które moim zdaniem jest naprawdę bardzo przyjemną grą. Dodatkowo element budowania wyspy nie tylko wszerz ale również w górę jest bardzo przyjemny. W grze jest również mało losowości, co prawda jest ona przy losowaniu kafelków lub dobieraniu kart budynków, jednak myślę, że jest ona dobrze wyważona jak na grę o takiej ciężkości. Osobiście nie przepadam, jak w ciężkim euro jest za dużo losowych zmiennych, a tutaj jest ich dla mnie w sam raz :).

Również poziom interakcji między graczami jest dobrze wyważony i w moim guście. Bardzo fajnym elementem jest korzystanie z kafelków wysepek, które wybudowali sobie inni gracze. Dodatkowo gdy pójdziemy na jakieś pole akcji, to kolejni gracze muszą nam za skorzystanie z tego pola zapłacić, co przy krótkiej kołderce wynikającej z ciągłego braku miejsca na przechowywanie surowców, może mocno pomóc graczowi wykonać więcej lub lepszą akcję niż początkowo planował. Ten element gry - blokowanie pól akcji innym graczom - bardzo mocno widać w grze solo, gdzie trzeba cały czas mieć z tyłu głowy, co automa może nam zablokować, albo co my chcemy zablokować jej i zyskać na tym darmowy surowiec.

Podsumowując, gorąco polecam Cooper Island wszystkim wielbicielom ciężkich euraczków :).
dodano: 2021-04-11 Zasoby, zawsze o jeden za mało :) autor: Tomasz Skwarski

Ciekawa gra, gdzie nie tylko musimy planować jakie akcje wykonają nasi robotnicy, ale jednocześnie zarządzać zarówno naszym półwyspem dostarczającym surowców, jak również naszym portem z ograniczonymi możliwościami zarządzania nimi.
Gra jest wymagająca, nietypowa w swojej mechanice. Jednocześnie jest bardzo ciekawa, dająca wiele źródeł do zdobywania punktów. Po skończonej partii ma się ochotę spróbować ponownie.