gry planszowe przygodowe > Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona)

Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona)

Dodatek do Horror w Arkham

cena:

101.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 8
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 120 min.

wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-VA78

wersja językowa: polska

Opis


Nad Arkham zawisła prastara, złowieszcza klątwa. Ludzie szepczą, że z wystawy „Dziedzictwo Faraonów” zniknęły jakieś dziwne artefakty. Ci, którzy próbowali ich szukać, natrafili na rzeczy tak koszmarne, że nie sposób to opisać. Co więcej, na ulicach widuje się tajemniczą, mroczną postać, odzianą w pradawne, egipskie szaty. Powiadają, że przeklęty każdy, kto go napotka. Miasto sparaliżował strach. Los wszystkich spoczywa na barkach niewielkiej grupki badaczy, którzy nie cofną się przed niczym, aby powstrzymać nadnaturalne zło, które wypełzło na ulice Arkham!
Klątwa Czarnego Faraona (Edycja poprawiona) to rozszerzenie do gry planszowej Horror w Arkham. W pudełku znajdują się zmodyfikowane wersje elementów ze starej edycji Klątwy Czarnego Faraona, czyli 90 kart Przedwiecznych i 76 kart Badaczy, w tym nowi Sprzymierzeńcy, Zaklęcia, Korzyści i Utrapienia oraz Przedmioty muzealne. Ponadto edycja poprawiona zawiera dodatkowe elementy, które nie pojawiły się w pierwotnej edycji: arkusz Herolda Czarnego Faraona, znaczniki Pradawnych Szeptów, znaczniki Patroli oraz karty Spotkań Muzealnych, przedstawiające niezwykłe i śmiertelnie niebezpieczne okoliczności, w których znajdą się badacze poszukujący starożytnych reliktów rozsianych po Arkham!

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:

● 76 kart Badaczy (w tym: 22 karty Przedmiotów muzealnych, 18 kart Spotkań muzealnych, 21 kart Zaklęć, 7 kart Sprzymierzeńców, 4 karty Korzyści, 4 karty Utrapień) ● 90 kart Przedwiecznych ● 1 arkusz Herolda (Czarny Faraon) ● 1 znacznik Pradawnych szeptów ● 9 znaczników Patroli ●

Często kupowane razem z Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-07-02 Mam mieszane uczucia autor: rafalm

Muszę przyznać, że mam mieszane uczucia co do tego dodatku. Ale po kolei... Kiedy dostałem pudełko do ręki, byłem mocno rozczarowany. Jego zawartość nie usprawiedliwiała zdecydowanie ceny. Ot trochę kart i to wszystko. Gdybym od razu wystawiał ocenę, to byłaby najwyżej 2. No ale postanowiłem dać mu szansę i zagrałem kilka razy...

...i całe szczęście. Dodatek wzbogaca grę o kilka fajnych pomysłów i dodaje jej 'egipskiego" smaczku. Do tego zwiększa nieco poziom trudności, co gracze wielokrotnie rozgrywający podstawową wersję gry z pewnością docenią. Niestety kart nie jest wystarczająco dużo, aby mieszając talie dodatku i podstawki dało się odczuć ten klimat, tak więc doradzam rozgrywanie wersji "wystawy objazdowej". Wtedy dodatek objawia swoja mocną stronę. Ostatecznie daję ocenę 3 (z małym plusikiem). Dodatek dostarczył nam trochę zabawy, ale jest w nim zbyt mało kart aby znacząco urozmaicić grę. Do tego cena jest mocno przesadzona, za te pieniądze można kupić niejedną wersję pełnej gry.
dodano: 2014-03-24 można kupić autor: Krzysztof Rudnicki

Mini dodatek wnoszący przede wszystkim sporo kart do rozgrywki, ale bez gigantycznej rewolucji. Dla wielbicieli Horroru z Arkham warte zakupu, wiadomo im więcej kart tym większe możliwości i niespodzianka. Polecam.
dodano: 2011-06-06 Dobre, ale czekam na więcej autor: kamil


Pierwszy dodatek do gry Horror w Arkham, który ukazał się w polskiej wersji językowej. Zawiera nowe karty obszarów, bram i mitów oraz nowych sprzymierzeńców i zaklęcia. Dla mnie to lepsza część tego dodatku. Choć rodzaje tych kart są znane z podstawki, to pojawienie się ich w grze powoduje znaczne urozmaicenie rozgrywki. Talie poszczególnych kart obszarów czy mitów robią się już całkiem pokaźne i można rozegrać wiele partii za każdym razem trafiając na nowe wyzwania.
Nowością są karty przedmiotów muzealnych oraz karty specjalne. Te pierwsze można wprowadzić do gry jako objazdową wystawę (wariant trudniejszy) – wtedy korzysta się głównie z nowych kart pochodzących z dodatku lub jako stałą wystawę (wariant łatwiejszy) – karty z dodatku zostają przemieszane z tymi z wersji podstawowej. Grałem na razie tylko w wersję ze stałą wystawą. W zależności od tego jak gra się ułoży można trafić na jeden, dwa przedmioty muzealne, ale można rozegrać cała partię nie posiadając ani jednego. Na pewno nie są graczom niezbędne, wiele z nich nie wnosi też niczego szczególnego do rozgrywki. Nowością są również karty specjalne. Wśród nich są np. karty zakazujące graczowi wstępu do poszczególnych dzielnic, można też coś zyskać lub stracić zostając np. miejscowym przewodnikiem, prywatnym detektywem lub medium. Ich działanie jest z reguły czasowe, ale i tak potrafią namieszać.
Na polskim rynku ukazał się na razie tylko jeden dodatek do Arkham i na pewno mogę go polecić jako całkiem fajne urozmaicenie podstawowej wersji. Jednak zaostrzył on tylko apetyty na kolejne dodatki do AH.
dodano: 2010-11-17 dobre autor: Marcin Milczarek

Klątwa Czarnego Faraona to jeden z dodatków do planszówki Arkham Horror opartej na mitologi H.P. Lovecrafta.
Pudełko jest niezbyt wielkie dlatego jest przyjemne do transportu, po otwarciu ukazuje nam się duża ilość kart co ucieszy każdego miłośnika AH bo dzięki tym kartom urozmaici się i rozszerzy rozgrywkę. Wykonanie samych kart jest bardzo ładne i w miarę trwałe ,tak samo jest z grafika kart jest ona tak samo ładna i klimatyczna nie odbiegająca od kart z podstawowego zestawu gry.
Co nowego ogólnie karty prezentują typ kart jak w podstawowej wersji z drobnym urozmaiceniem co czyni je interesującymi, największa nowością są karty eksponatów które są kompletna nowością .
Podsumowując dodatek ten nie jest może szczególnie wspaniały i nie rozszerza zbyt bardzo rozgrywki w AH ale dla wszystkich miłośników Arkham Horror jest to pozycja obowiązkowa.