gry planszowe strategiczne > Newton (polska edycja)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Newton (polska edycja)

Newton (polska edycja)

Zostań największym uczonym swoich czasów!

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Lucrum Games

wersja językowa: polska

Opis


W połowie XVII wieku rozpoczął się okres wielkich zmian w historii ludzkości – rewolucja naukowa, zapoczątkowana przez wprowadzenie nowych metod naukowych. Złotymi zgłoskami w historii zapisują się wielcy naukowcy i myśliciele którzy zmieniają oblicze świata na zawsze : Galileusz, Kopernik, Keppler, Bacon a przede wszystkim sir Isaac Newton. Podczas rozgrywki gracz wciela się w rolę młodego ambitnego naukowca którego marzeniem jest zostać wielkim geniuszem swoich czasów. W tym celu, gracze udają się w podróż po Europie, odwiedzają kolejne miasta oraz Uniwersytety i uczą się formułować nowe teorie, tworzyć nowe narzędzia oraz pracować by uzyskać fundusze

Gra planszowa „Newton” jest rozgrywana w trakcie sześciu rund. W trakcie każdej z nich gracze rozgrywają pięć kart z ręki, z których każda pozwala na wykonanie konkretnej akcji. Każda akcja zapewnia pewien określony efekt w zależności od symboli akcji umieszczonych na niej. Po każdej turze, jedna z kart użytych przez gracza musi zostać pod planszą – daje to dodatkową szanse na posłużenie się daną akcją a poza tym przy uzyskaniu kart z tą samą akcją, pozwoli na używanie ich z większą siła.

Po upływie sześciu rund punkty są zliczane i wyłoniony zostaje zwycięzca.

Zawartość pudełka:

1 plansza mapy;
1 plansza postepów;
4 plansze badań;
10 kafli celów;
10 kafli specjalizacji
12 kafli dochodu
4 kafle medycyny
48 kafli biblioteczki (po 12 w każdym kolorze)
10 kafli wynalazków
20 kafli rozwoju
7 kafli miast
6 kafli uniwersytetów
3 kafle starożytnych ruin
4 kafle pomocy
18 żetonów premii
20 żetonów mikstur
32 monety (o wartości 1 oraz 5)
20 kart mistrzów
24 startowe karty podstawowe (po 6 w każdym kolorze)
45 kart akcji (po 15 na każdy poziom)
16 studentów (po 4 w każdym kolorze)
4 naukowców (po 1 w każdym kolorze)
8 znaczników graczy (po 2 w każdym kolorze)
48 kostek podróży (po 12 w każdym kolorze)
1 znacznik pierwszego gracza
1 polska instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-06-28 Szybkie i sprytne euro autor: leser

Newton nie odkrywa Ameryki. To gra euro mocno osadzona w tradycji tego gatunku: optymalizujemy, napędzamy silnik, trzaskamy punkty zwycięstwa, a klimatu za wiele nie uświadczymy. Czy zatem warto się nim interesować? Zdecydowanie tak! Przede wszystkim jest to chyba najprostsza do wytłumaczenia gra jaką znam biorąc pod uwagę poziom ciężkości i rozbudowania. Masa mechanik, fura żetonów, a sprawny tłumaczący wprowadzi nowych graczy w jakieś 5 minut!

Poza tym mnogość kombinacji. Losowy układ planszy oraz kolejność w jakiej pojawiają się możliwe do zakupu karty sprawiają, że każda rozgrywka to osobna łamigłówka do rozwikłania.

Trzecia rzecz to krótka kołderka. Ładnie przycięta, tak żeby nie było za krótko ;) Innymi słowy - nie da się wykonać wszystkich akcji, które wykonać byśmy chcieli. Czasami trzeba przełknąć gorzką pigułkę i z czegoś zrezygnować, czasem trzeb coś poświęcić. Gra jednak nie każe nas bez litości. Przeciwnie, dobrze zrealizowany plan nagradza nas ogromną satysfakcją z działania rozpędzonego silniczka generującego pod koniec rozgrywki mnóstwo punktów.
dodano: 2019-06-08 Dobrze działająca, świetnie skrojona, bardzo przyjemna rozgrywka autor: Sebastian Adamiak

Mechanicznie gra mi się bardzo spodobała. Jest to euro w dobrym starym stylu. Owszem mógłbym liczyć na rewolucyjne rozwiązania, ale skoro wszystko tak dobrze działa to jest sens kombinować? Za innowację możemy uznać zrzucanie kart pod planszetkę na koniec tury. Z jednej strony możemy ulepszać sobie w ten sposób akcje, a z drugiej zrzucać niepotrzebne nam karty.

Strategii prowadzących do wygranej jest wiele. Jedni idą najpierw w budowanie talii, inni rozwijają technologie, a jeszcze kolejni ruszają w wyprawę po Europie. Tym czego jednak pominąć nie można jest rozwój biblioteki. To najwięcej dająca ścieżka rozwoju, która nie dość, że skutkuje cyklicznym punktowaniem, to jeszcze zapewnia jednorazowe bonusy. Może się mylę, ale w naszych rozgrywkach każda próba grania bez książek i biblioteki skazywała gracza na porażkę.

Newton to świetna gra, choć wygląda i działa jak tytuł sprzed kilku lat. Mi osobiście to nie przeszkadza – jedną z najlepszych gier jakie poznałem w ostatnim roku były dla mnie Zamki Burgundii. Gra ma już osiem lat, a działa lepiej niż innowacyjne nowości. Taki też jest Newton.