gry planszowe strategiczne > Root: The Riverfolk Expansion
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Root: The Riverfolk Expansion

Root: The Riverfolk Expansion

Rozszerzenie do Root wprowadzające dwie nowe frakcje i możliwość gry w 6 osób

cena:

189.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Leder Games (2018)
projektant: Cole Wehrle

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


A new faction is added to the forest fray.

The Riverfolk expansion includes:

A New Core Faction: The Riverfolk Company
A New Core Faction: The Lizard Cult
An Extra Vagabond
Five Custom Card Holders
Cooperative Scenarios
Rules for Bot Play
and Three Additional Vagabond Variants




This expansion now allows Root to be played with 1-6 players.


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-05-16 Handlowcy i Wyrzutki przybywają do lasu autor: Monika Stelągowska

Jeżeli ktoś czytał moją recenzję ROOT w wersji podstawowej, to wie że wprost przepadam za tą grą. Jest to moim zdaniem, zasłużenie najlepsza gra roku 2018. Pytanie jednak czy pierwszy dodatek jakim jest właśnie Riverfolk Expansion, cokolwiek wnosi do tej gry? Czy może pogarsza ją? I przede wszystkim czy warto go kupić.

Otóż moim zdaniem Riverfolk jest dodatkiem który sam w sobie jest znacznie spokojniejszy od podstawki. Na wstępie trzeba powiedzieć że Riverfolk wprowadza 2 nowe frakcje, dodaje możliwość grania dwoma Vagabondami a więc na dobrą sprawę wprowadza również trzecią frakcję, kilka nowych kart postaci dla Vagabonda i możliwość grania z przeciwnikiem automatycznym - mechanicznymi kotami.

A więc po kolei, nowe postacie Vagabonda moim zdaniem są średnie, nie wszystkie widziałem już w grze, ale wydają się być mniej ciekawe, te które widziałem prawie w ogóle nie używały swoich zdolności, no warto by ich może wybrać ze względu na inne konfiguracje przedmiotów startowych. Ale gra na dwóch Vagabondów była niesamowicie fajna. I na pewno chętnie do tego wrócę choć wymaga to nieco większej liczby graczy by miało sens.
Frakcje jaszczurek i wydr są bardzo nie militarne i znacznie mniej agresywne, więc jeżeli komuś się podoba dynamika i agresja w roocie, to tutaj raczej znajdzie odwrotne mechaniki. Obie te frakcje bardzo mocno zależą od tego co robią inni gracze. Wydry aby być super silne potrzebują funduszy (pionków) które za drobne przysługi oddadzą im inni gracze, ale jeżeli gracze nie kupują kart ani nie wypożyczają wydrowego wojska to nie bardzo mają jak ich przekonać, no poza wprowadzeniem dumpingu cenowego. Ale właśnie te decyzje i lawirowanie pomiędzy przeciwnikami, zachęcanie ich do współpracy, w której nie wiedzą jak bardzo pomogą sobie a jak bardzo wam dając wam fundusze, sprawia właśnie że wydry są tak unikalną frakcją jak żadna inna, nie tylko w ROOT ale myślę że w ogóle w świecie planszówek.
Jaszczurki są frakcją którą będę rozkminiał przez następne miesiące. W Internecie dostępna jest spora errata od twórców gry, gdyż w podstawowej wersji może się wydawać że albo nic nie mogą, albo jest bardzo trudno. Jaszczurki są w stanie bardzo szybko zmobilizować ogromne ilości wojska, ale wykonywanie jakichkolwiek ruchów, czy bitw zależy od tego czy ktoś wcześniej nas atakował, a jeśli nie (bo przecież po co atakować gniazdo jaszczurów które nie prowadzą ekspansji bo nie mogą) to nie bardzo jest co robić, a tury są dość powtarzalne. Dodatkowo nawet jak zdobędziemy środki do prowadzenia ekspansji, to możemy robić to tylko w wioskach wyznaczonych przez karty które inni gracze odrzucili w ciągu ostatniej kolejki - co znowu nakłada ogromne ograniczenia na możliwości jaszczurów. Gra nimi może być ciekawa albo nurząca, w zależności jak się do tego podejdzie.
Mechaniczny kot jest bardzo sensownie zrobiony. Co prawda nie gra kompletnie jak koty ale pozwala na dodanie dodatkowego gracza który zajmuje teren. Jeśli więc chcecie zagrać vagabondami albo którymiś z niemilitarnych frakcji i brakuje wam trzeciego żeby wypełnić ciut plansze jest to świetna opcja.

Ostatecznie muszę przyznać że jestem pod ogromny wrażeniem jak twórcy gry znajdują miejsce w mechanice na kolejne frakcje które są ciekawe, przyjemne do gry i zbalansowane. Trzeba jednak zauważyć że to co dodaje dodatek to głównie dwie nowe frakcje, jeżeli wasi znajomi lubią grać standardowymi to być może rzadko będziecie go wykorzystywać. Nie mniej jeśli jesteście fanami tej gry, jak ja to na pewno warto mieć kilka dodatkowych opcji w tej jakże ciekawej grze.
Na koniec próbowaliśmy zagrać ze znajomymi w 7 osób, nie polecam bo oczekiwanie na swoją kolej było spore, ale gra w żaden sposób nie była nie zbalansowana co tylko dowodzi jak dobra i solidny jest ROOT.
5 gwiazdek bo osobiście nie wyobrażam sobie zabierać root bez dodatku gdziekolwiek gdzie idę grać ;)