gry planszowe strategiczne > Spirit Island (angielskie wydanie)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Spirit Island (angielskie wydanie)

Spirit Island (angielskie wydanie)

Zaawansowana gra kooperacyjna, w której bronimy naszej wyspy przed inwazją

cena:

399.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Greater Than Games (2017)
projektant: R. Eric Reuss

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


In the most distant reaches of the world, magic still exists, embodied by spirits of the land, of the sky, and of every natural thing. As the great powers of Europe stretch their colonial empires further and further, they will inevitably lay claim to a place where spirits still hold power - and when they do, the land itself will fight back alongside the islanders who live there.

Spirit Island is a complex and thematic cooperative game about defending your island home from colonizing Invaders. Players are different spirits of the land, each with its own unique elemental powers. Every turn, players simultaneously choose which of their power cards to play, paying energy to do so. Using combinations of power cards that match a spirit's elemental affinities can grant free bonus effects. Faster powers take effect immediately, before the Invaders spread and ravage, but other magics are slower, requiring forethought and planning to use effectively. In the Spirit phase, spirits gain energy, and choose how / whether to Grow: to reclaim used power cards, to seek for new power, or to spread presence into new areas of the island.

The Invaders expand across the island map in a semi-predictable fashion. Each turn they explore into some lands (portions of the island); the next turn, they build in those lands, forming settlements and cities. The turn after that, they ravage there, bringing blight to the land and attacking any native islanders present.

The islanders fight back against the Invaders when attacked, and lend the spirits some other aid, but may not always do so exactly as you'd hoped. Some Powers work through the islanders, helping them (eg) drive out the Invaders or clean the land of blight.

The game escalates as it progresses: spirits spread their presence to new parts of the island and seek out new and more potent powers, while the Invaders step up their colonization efforts. Each turn represents 1-3 years of alternate-history.

At game start, winning requires destroying every last settlement and city on the board - but as you frighten the Invaders more and more, victory becomes easier: they'll run away even if some number of settlements or cities remain. Defeat comes if any spirit is destroyed, if the island is overrun by blight, or if the Invader deck is depleted before achieving victory.

The game includes different adversaries to fight against (eg: a French Plantation Colony, or a Remote British Colony). Each changes play in different ways, and offers a different path of difficulty boosts to keep the game challenging as you gain skill.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-02-18 autor: kieszen

Nie spodziewałem się, ale oczarowała mnie ta gra. Mało, której grze to się udaje, a szczególnie jeżeli jest to co-op. Jest to jeden z moich faworytów planszówkowych.

Tematyka, która pozwala nam skopać tyłki osadnikom z Catanu i to w tak klimatyczny sposób, że hoho. Nasze postacie, a w tym przypadku duchy, strażnicy wyspy. Każdy posiada swe moce i wraz z postępującą agresją ekspansji osadników, nasza siła i agresja też wzrasta. Co powoduje w nich strach, a my odzyskujemy nadzieję, że uda nam się ich przegonić. Już samo patrzenie jak te plastikowe dranie zapełniają planszę wzbudza w nas chęć zmiecenia ich, a nie tylko "zaliczenia" zadania.

Poziom trudności. Już na podstawowym poziomie, gra wywołuje u nas poczucie paraliżu decyzyjnego pomimo, że nasza tura ogranicza się do paru prostych akcji. Mimo to wszystko co robimy ma jakiś sens i ciężko mi było o jakąś styuację, że mam spokój w tej turze. No, ale komuś może pójść za łatwo to co wtedy? Wtedy autorzy przygotowali MNÓSTWO sposobów na podniesienie poziomu trudności, i nie opiera się to na zwiększeniu ilości najeźdźców, oj nie. Dodatkowo, nie ma tu praktycznie losowości, więc temperatura w głowie zalicza znaczny wzrost, a czasu jest mało!

Grafika i wykonanie są przepiękne. Plansze wysp są dwustronne, jedna ma czytelny design, a druga bardziej "realistyczny" sposób przedstawienia terenu. Mnie obie się podobają, chociaż częściej gram na tej prostszej, bo jeszcze nie jestem tak dobry. Duchy, jako grafiki, bardzo ogryinalne, są ogromne i widać, że nie będą się cackać.

Warto zaznaczyć, że nie ma tu czegoś takiego, że któryś z graczy dominuje i kieruje resztą, oj nie, każdy robi swoje, ale również zachodzi synergia między nimi, naprawdę dobrą robotę zrobili projektanci.

Z problemów to moze być bariera językowa, bo karty mają trochę tekstu do przeczytania, no i zagrywanie ich, bo mają dwie fazy.

To co ludzie tutaj piszą, to wszystko prawda, a ja dokładam kilka groszy od siebie. Polecam.
dodano: 2019-10-29 Jak tresować ducha autor: cheshiek

Na starcie zaznaczę ze nigdy nie bylem fanem gier kooperacyjnych. Brakowało mi przeważnie negatywnych iteracji, wspólne podejmowanie decyzji potrafiło być uciążliwe, nie wspominając już o dosyć często spotykanym syndromie "alfa gamera".

Nie mniej postanowiłem dać jeszcze jedno szanse i kupiłem Spirit Island. W skrócie jest to obecnie moja top 3 gra w kolekcji.

Po pierwsze primo : zawartość pudelka bardzo pozytywnie zaskakuje. Sama gra nie należy do najtańszych, ale ilość opcji i tym samym poziom regrywalonsci gry jest nie spotykana - warta każdej wydanej złotówki.

Po drugie - tutaj nie ma miejsca na alfa gamera. Gra jest ciężka, decyzje czasem przytłaczające. Nikt nie ma czasu patrzeć w cudze karty. Czy gramy oddzielnie? Nie! Gra w fantastyczny sposób zmusza nas do kooperacji, ale nie na sile jak w np.Pandemice. Tutaj nikt nie ma pełnego poglądu na sytuacje, każdy może wnieść coś znaczącego/zaskakującego.

Po trzecie - gra zawiera kilka mechanizmów które umożliwiają ustalenie trudności. Chcesz po prostu wygrać, nie ma problemy, usuwasz scenariusze/adwersarzy. Chcesz się trochę spocić, dodaj adwersarza na 5/6 poziomie. Chcesz poczuć strach wskocz na najwyższy poziom adwersarza i dodaj scenariusz/karty wyspy.

Reasumując, lubisz ciężkie tytuły, chcesz wspólnie pokonać najeźdźców, korzystając z bardzo tematycznych umiejętności duchów na pięknej planszy i z ślicznie zilustrowanymi kartami. Nie musisz już szukać dalej, po prostu kup Spirit Island!
dodano: 2019-07-30 Kooperacja na piątkę! autor: AndrzejK


Spirit Island to gra, w której wcielamy się w duchy wyspy, mając za zadanie wspólnie obronić jej środowisko naturalne i tubylców przed skutkami jej kolonizacji ze strony jednej z europejskich potęg. Jest to kooperacyjna eurogra, polegająca na kontroli obszarów i budowie talii, bazująca na minimalnej losowości i maksymalnym planowaniu, której każda tura przypomina rozwiązywanie zagadki logicznej składającej się z mocy Twojego ducha, mocy duchów należących do innych graczy i wiedzy o tym, co w danej turze planują zrobić kolonizatorzy. Jak na grę tego typu, jest szalenie tematyczna: grafiki, wykonanie mapy, karty, ikony, figurki kolonizatorów czy moce duchów zgodne w działaniu z mechaniką gry to tylko niektóre elementy, które wciągną Cię w świat Spirit Island i pomogą poczuć, że naprawdę bronisz swojej wyspy i jej mieszkańców, próbując zniszczyć kolonizatorów lub przestraszyć ich tak bardzo, że sami zdecydują się odpłynąć.

Każda rozrywka posiada wiele zmiennych elementów, poczynając od wyboru jednego z ośmiu bardzo różniących się od siebie duchów, przez różną mapę wyspy, różne warunki startowe, różne efekty zanieczyszczenia wyspy (blighted island cards), różne zdolności kolonizatorów (w zależności od wybranego przeciwnika i poziomu trudności), różny zestaw i sposób dokonywania przez nich eksploracji, bardzo różnorodne i liczne karty mocy duchów z których budujemy talię czy różne efekty kart strachu. Wszystko to powoduje, że po sześciu rozgrywkach nie miałem dwóch podobnych do siebie gier i uważam, że w przyszłości regrywalność Spirit Island nadal będzie wysoka.

Zasad gry jest sporo, ale są one intuicyjne i bardzo dobrze wyłożone w instrukcji a w ich opanowaniu pomagają również karty pomocy leżące przed każdym graczem podczas rozgrywki. Gra już na poziomie trudności 0 jest wymagająca, na wyższych robi się trudna i wymaga pełnej współpracy pomiędzy graczami, ale i satysfakcja ze zwycięstwa jest wtedy znacznie większa. Grałem w nią solo, na dwóch i trzech graczy i wszystkie te zakresy gra obsługuje bardzo dobrze, nie wydłużając się znacznie, choć wspólne podjęcie decyzji nad kolejną turą trwa dłużej na trzech graczy z uwagi na dodatkowe opcje. Grając w 3 osoby, czas gry o pół godziny przekroczył podane na pudełku dwie godziny, ale podczas gry kompletnie się tego nie czuje, bo jest ona wciągająca, tematyczna i zapewnia sporo dobrej zabawy. Gra nie cierpi na tzw. „syndrom gracza alfa”, nie pozwalając innym graczom decydować o przebiegu Twojej tury, co bywa problemem innych gier kooperacyjnych.

Pomimo, że różnorodności w podstawowej grze jest sporo, gorąco polecam również dodatek „Branch & Claw”, który poza zwiększeniem ilości znanych już elementów gry wprowadza tematyczne wydarzenia (eventy) które znacznie wzbogacają rozgrywkę, wprowadzając do niej drobny element niepewności. Jak dla mnie, powoduje znaczne ubogacenie gry bez utrudnienia jej mechaniki, co sprawdza się doskonale i podnosi moją ocenę Spirit Island z 4,5/5 (bez dodatku) do 5/5 (z dodatkiem).
dodano: 2019-05-09 autor: Cornel

Świetna gra! Na początku może wydawać się troszeczkę "trudna", ale po ogarnięciu zasad i zależności między kartami rozgrywka sprawia niesamowitą satysfakcję. Modularna mapa, zróżnicowane duchy o różnych umiejętnościach i brak syndromu lidera to kolejne plusy. Rozgrywka wymaga taktycznego podejścia. To jakie karty zagramy, w jakiej kolejności i na jaki typ terenu, należy zaplanować co najmniej jedną/dwie tury w przód. Gra bardzo kooperacyjna, wymaga ścisłej współpracy między graczami. Serdecznie polecam!
dodano: 2018-08-28 majstersztyk : ) autor: uciek

Najlepsza gra kooperacyjna, w jaką grałem. Tona kombinacji, jeśli chodzi o duchy i karty mocy, scneariusze o podwyższonym poziomie trudności, dwustronna plansza. Gra wręcz zmusza by myśleć do przodu, zapobiegawczo. Dzięki wspomnianym kombinacjom, nie uświadczy tu się też "quarterbackingu" czyli nikt, kto ograł się już z gra nie będzie Ci mówić co robić, bo sam będzie ślęczał nad swoją kawałkiem planszy: ) Do gry dostępny dodatek, w który jeszcze nie grałem ale dodaje jeszcze więcej różnorodności. Z kolei następny kickstarter z nowymu duchami rusza w październiku 2018.

Naprawdę jedyną rzeczą, do której mogę się przyczepić to czas gry przy 4 graczach. Wynosi on tak 3-4h, a pierwsza gra będzie jeszcze dłuższa. Przy mniejszej ilości ludzi jest on znośny, a gra się równie dobrze.
dodano: 2017-12-28 The Best Game I have ever played autor: asaranac

If I have to take one game with me to the desert island, it would be Spirit Island. It is one of the few games that totally immerse you into theme - theme is part of the game, it is not just glued to the mechanics. Also, replayability is endless just from the base game. Each spirit available plays differently, and it would take ages just to try all the combinations and combos available. And then there are enemy nations, scenarios.... Game can be equally played solo and multiplayer that is another big plus. Huge recommendation.