gry planszowe przygodowe > Talisman Magia i Miecz: Wilkołak
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Talisman Magia i Miecz: Wilkołak

Talisman Magia i Miecz: Wilkołak

Rozszerzenie do Talisman: Magia i Miecz.  Czy dasz radę przeżyć do świtu?

cena:

89.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Galakta (2012)
nr katalogowy: PL-MIM09

wersja językowa: polska

Opis


Raz na pokolenie, Krwawy Księżyc r rozpoczyna swój straszliwy cykl, zatapiając całe Królestwo w bladym świetle. Zniewoleni jego złowieszczą obecnością, umarli budzą się z wiecznego snu i powstają z grobów, wampiry polują na niczego nieświadome ofiary, a czarownice odprawiają swe nocne rytuały. Co gorsza, przerażający Wilkołak grasuje po nocach w poszukiwaniu bohaterów, na których mógłby rzucić swoją klątwę. W rozszerzeniu Wilkołak gracze znajdą 111 nowych kart Przygód, 10 nowych kart Zaklęć, 1 kartę Czasu, 6 kart Likantropów, 3 karty Alternatywnych Zakończeń, 3 nowych Poszukiwaczy wraz z odpowiadającymi im plastikowymi figurkami, oraz samego Wilkołaka, dziką istotę, którą gracze będą posyłać przeciwnikom na ich zgubę.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-05-19 Of monsters and men autor: maruniewicz

Pierwsza karciana mini-kampania. Zaskakująco dobrze działa w połączeniu z innymi małymi dodatkami, ale pełnię doświadczenia uzyskamy łącząc Wilkołaka wyłącznie z zestawem podstawowym i np. Żniwiarzem. Motywem przewodnim talii Przygód jest oczywiście horror, ale tutaj potraktowany z lekkim przymrużeniem oka. Mechanika Księżycowych zdarzeń oraz dnia i nocy wbudowana w talię Przygód jest interesująca, ale w wirze rozgrywki zdarza się o niej zapomnieć. Grasujący Wilkołak (kolejna postać niezależna) jest chyba nawet ciekawszy od Żniwiarza i częściej zdarzają mu się interakcje z bohaterami. Kto lubi pulpę, klasyczną fantastykę grozy i Halloween niech bierze przy pierwszej okazji.
dodano: 2015-07-07 Swieżość na planszy autor: Kamil Czajkowski

Ten dodatek wprowadza trochę nowego powiewu- system dzien/noc. Z jednej strony to urozmaica rozgrywkę gdyż zwykłe do tej pory walki z potworami staja się bardziej nieprzewidywalne, zaś z drugiej koniecznie trzeba pamiętac o zmianach co nieco może z początku psuć rozgrywkę dla mało wprawionych.
Sama postać wilkołaka w grze jakoś mocno nie przeszkadza ale fajnie jest grać na dwie "przeszkadzajki" adrenalina jest gdy ju ma się postać gotową o zakończenia gry.
Słowem mimo, że nie jest to planszowy dodatek to dla postaci dodatkowych, wilkołaka i zmian pór dnia i nocy na pewno jest to konieczny dodatek aby urozmaicić rozgrywkę tak by stała się bardziej grywalna.
dodano: 2015-05-30 Jeden z najlepszych. autor: Astegor

Wilkołak to kolejny mały dodatek do przygodowej gry Talisman. Dostajemy w nim:
- Karty przygód, aż 111 co zdecydowanie bije na głowę inne małe dodatki do tej gry,
- karty zaklęć, zdecydowanie poniżej średniej liczby jaką dostajemy w innych dodatkach, ale przynajmniej są,
- karty likantropów, które wprowadzają klątwę wilkołaka, przez co w nocy jesteśmy silniejsi, a w dzień...no cóż, bez zmian. Co w rzeczywistości może skończyć się tym, że każdy będzie chciał zostać likantropem by mieć wynikające z klątwy bonusy,
- cykl dnia i nocy, czyli kolejna ciekawa mechanika która wprowadza fajny klimat do gry. W nocy jesteśmy słabsi zaś w dzień mocniejsi. Zdanie to nie dotyczy "szczęśliwych" posiadaczy klątwy likantropii, gdyż Ci zawsze są mocniejsi, a trafienie na kartę, która wywołuje negatywne efekty na likantropów jest mało prawdopodobne.
- sam wilkołak, czyli bardziej łagodna wariacja Żniwiarza, dająca fajny klimat dodatkowi,
- alternatywne zakończenia są fajne, lecz bez szału,
- postacie są mocne, czarnowidz zdecydowanie niezbalansowany,

Ocena: 8/10
Dodatek świetny, dodający nową mechanikę, mnóstwo nowych kart, nowe alternatywne zakończenia oraz mroczny klimat. Warto wspomnieć, że kilka kart odnosi się do święta Halloween co dodaje trochę humorystycznego akcentu całości. Rozszerzenie godne polecenia oraz zakupu. Polecam.
dodano: 2014-03-24 polecam autor: Krzysztof Rudnicki

Kolejny mały dodatek, dość ciekawy. Moim zdaniem jeden z 2 najlepszych mini - dodatków do Talismana. Sporo nowych kart przygód ale najważniejsze - dodaje postać Wilkołaka, którym gracze czasem mogą sterować, a co ważniejsze może on przekazywać likantropię na graczy. Dodatek wręcz obowiązkowy do Talismana.
dodano: 2013-01-06 Pozorny powiew świeżości autor: jakasywa

Kolejny mały, bezplanszowy dodatek do Talizmanu. Jest wariacją na temat Mrocznego Żniwiarza: dostajemy nowych poszukiwaczy, ale także przeszkadzajkę w postaci Wilkołaka. Ów sierściuch działa dokładnie tak samo jak postać Żniwiarza. Po wyrzuceniu jedynki gracz przejmuje nad nim kontrolę na jedną turę i może poprzeszkadzać innym uczestnikom rozgrywki. Wszystko rozbija się o rzucanie kostką, kiedy go spotkamy. Obie postacie, zarówno śmierci, jak i kudłatego nie wykluczają się i można ich użyć równolegle, a jak nimi będziemy sterować zależy od naszej inwencji. Myśmy wpadli na następujące rozwiązania:
- po 1 sterujesz oboma
- po 1 wybierasz kim chcesz się naprzykrzać innym
- po 1 śmierć a po 6 wilkołak się rusza
Co do reszty zawartości - karty przygód są tradycyjnie oznaczone, zatem łatwo je wydzielić. Nowe skarby nie przytłaczają, zaklęcia są ok a projekty kart zaskakują lekkością i pomysłowością. Wilkołak jest bardzo Halloweenowy w swoim wykonaniu - mamy zmory, cukierek lub psikus oraz dynioludki.
Najciekawsze jednak zostawiam na koniec, a mianowicie cykl dnia i nocy oraz karty zależne od pory. Cykl dzienny pozwala na wprowadzenie kilku własnych pomysłów oraz ożywia trochę rozgrywkę. Jest jedyny, prawdziwy powiew świeżości w tym rozszerzeniu. Po szczegóły dotyczące dni i nocy zapraszam do instrukcji, ponieważ jest to sprawa trochę bardziej skomplikowana.
Co do bohaterów - to są klimatyczni - mamy hienę cmentarną, czarnowidza i łowczynię wampirów. Drugi osobnik jest wyjątkowo ciekawy i trochę niezbalansowany. Reszta trzyma równy poziom. Co do kart zakończeń - nic wyjatkowo ciekawego.
Podsumowując - dodatek poprawny, ale niestety odrobinę wtórny. Bazowo: 3/5 ale za dni i noce jedno oczko w górę na finalne 4/5.