gry planszowe strategiczne > Tapestry (polskie wydanie)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Tapestry (polskie wydanie)

Tapestry (polskie wydanie)

Opowieść intrygująca i pełna rozmachu jak świat, w którym się rozgrywa

cena:

345.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Phalanx Games

wersja językowa: polska

Opis


Wschodząca cywilizacja wchodząca na krętą ścieżkę rozwoju, aby zapisać się na kartach historii jako najpotężniejsze imperium w dziejach planety, a nawet kosmosu. Kulturowo-technologiczna rywalizacja między poszczególnymi graczami, długofalowe następstwa niezwykle trafnych bądź całkowicie chybionych posunięć, a także wiele współzależności między zagospodarowaniem przestrzennym waszego państwa i jego stolicy a surowcami, profitami i bonusami, które w zamian otrzymacie.

Nie zapomnijmy o zawieraniu mniej lub bardziej formalnych paktów o nieagresji z przeciwnikami – oto, co was czeka, gdy zasiądziecie do Tapestry.

Tapestry to gra o wielu strategicznych możliwościach cywilizacyjnego rozwoju. Na czterech torach postępu – nauki, technologii, eksploracji i wojska - dacie popis zdolności zrównoważonej bądź wyspecjalizowanej ekspansji, rządzonej niezmiennie przez nieubłagany rachunek zysków i strat. Podejmujcie rozważne decyzje, gdyż obranie poszczególnej ścieżki rozwoju zamyka wam drzwi do pewnej puli korzyści, która mogłaby być przydatna przy kolejnym skoku o szczebel wyżej na drabinie cywilizacyjnej modernizacji. Gdy uznacie, że czas zebrać owoce waszych wysiłków, wykonacie szereg akcji przychodu, które wprowadzą wasze państwo w nową epokę, abyście mogli dalej podbijać, rozwijać się, rządzić i dzielić.

Wiekopomne chwile, przełomowe momenty, doniosłe wydarzenia oraz punkty zwrotne historii waszej cywilizacji uwiecznicie na tytułowych arrasach, które nie tylko dodadzą wam skrzydeł do kontynuacji progresu, ale również wyposażą w szereg wymiernych korzyści, które będziecie mogli spożytkować w dalszej części rozgrywki. Powiadają co prawda, że nie szata zdobi człowieka, ale za to sala ozdobiona arrasami warta jest więcej niż skarbiec po brzegi wypełniony złotem!

Komponenty gry:

-16 asymetrycznych mat cywilizacji;

-18 unikalnych, pomalowanych figurek wielkich budowli;

-43 unikalne karty arrasów oraz 7 kart pułapek;

-33 unikalne karty technologii;

-3 specjalne kości;

-50 figurek posterunków;

-100 figurek budynków przychodu;

-1 plansza gry (dwustronna);

-6 unikalnych mat stolic;

-48 kafelków terytoriów;

-15 kafelków kosmosu;

-5 mat przychodu;

-20 specjalnych znaczników zasobów;

-65 znaczników graczy (kostki);

-1 instrukcja;

-2 arkusze referencyjne;

-6 kart referencyjnych;

-28 kart Automy (tryb solo);

-1 mata Automy;

-1 instrukcja Automy;

-1 specjalna plastikowa wypraska z pokrywką.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-03-27 Wymagająca gra cywilizacyjna z przepięknymi komponentami autor: Piotr Wiśniewski

Różne gry cywilizacyjne wykorzystują rozmaite mechaniki, aby przedstawić postęp kraju/nacji w czasie. W Tapestry rozwijamy się na torach eksploracji, nauki, technologii i wojska za cenę surowców zgromadzonych w trakcie tur przychodu. Chociaż w końcowym rozliczeniu wszystko sprowadza się do wyniku punktowego, możliwości zdobywania punktów są przeróżne, co pozwoli graczom o odmiennych podejściach wspólnie cieszyć się rozgrywką. Mamy tu możliwość skupienia się na mapie i walki o kontrolę nad terytoriami; mamy technologie, których rozwijanie przynosi natychmiastowe profity i przyspiesza dalszy postęp; inwestycja w naukę kilkukrotnie daje możliwość zanegowania zasad gry dla własnych korzyści; eksploracja pozwala zaś sięgnąć kosmosu, co wiąże się z benefitami większymi niż poruszanie się po mapie na ziemi. Unikalnym i bardzo satysfakcjonującym elementem gry jest rozwijanie własnych stolic (na pierwszym planie na zdjęciu); stolica daje nam i punkty, i zasoby, o ile umiejętnie rozbudowujemy ją w przestrzeni - liczy się zapełnianie pól w wierszach, kolumnach i tzw. dzielnicach (kwadratach 3x3 na macie 9x9; logika ta podobna jest do Sudoku).

Dlaczego wracam do tej gry? Reguły nie są skomplikowane a sama gra jest stosunkowo szybka, ale zarazem ma w sobie tę głębię, która wymaga planowania, kombinowania, ustalania strategii i ich późniejszej adaptacji. Nawet po przegranej partii czuję się usatysfakcjonowany wyzwaniem, jakie Tapestry przede mną postawiło. Wirtualny gracz od Automa Factory pozwala cieszyć się rozgrywką jednoosobową, ponieważ Automa jest przeciwnikiem wymagającym nawet na normalnym poziomie trudności (czyli drugim z sześciu dostępnych). Asymetryczne maty cywilizacji i stolic zapewniają ogromną regrywalność a poziom wykonania stoi na nieprawdopodobnym wręcz poziomie, począwszy od fakturowanej instrukcji, przypominającej w dotyku tkaninę, na uroczych (i pomalowanych!) miniaturkach budynków kończąc. Ciekawym aspektem jest brak konieczności chronologicznego rozwoju (to właśnie konieczność przechodzenia przez te same etapy na początku gry sprawia, że odbijam się od kolejnych komputerowych edycji Sid Meier’s Civilization); w Tapestry kamienie milowe rozwoju wybiera się z ręki kart dociągniętych wcześniej z przetasowanej talii. Dzięki temu możemy wejść w terraformację krótko po wynalezieniu ognia, by za jakiś czas cofnąć się do wieków ciemnych. Podobnie funkcjonują technologie: wynalezienie linii montażowej nie wymaga wcześniejszego odkrycia gwoździa.

Nie tak dawno pojawiła się w sprzedaży polska wersja nowego dodatku: Sztuka i Architektura. Cieszy fakt, że wydawca nadal rozwija grę, a zarazem stanowi to dobry moment do zapoznania się z całą serią.
dodano: 2020-12-16 Kolejna świetna gra od wydawnictwa SM games autor: Largo

Tapestry to projekt, który mogłoby się wydawać był z góry skazany na porażkę, bo jak można stworzyć grę cywilizacyjną z instrukcją na 4 strony?
Jednak wbrew wszelkim przeciwnościom dostaliśmy w swoje ręce grę będącą świetną rozrywką dla całej rodziny choć może nie w stu procentach cywilizacyjną. Tapestry to gra w której tworzymy własną cywilizacje i prowadzimy jej rozwój przesuwając swoje wskaźniki na 4 torach (militarnym, nauki, eksploracji i techniki). Każdy z nich niesie ze sobą ciekawe bonusy, a klucz do zwycięstwa to umiejętne wytworzenie synergii pomiędzy nimi i zauważenie wielu zależności. Ponadto naszą cywilizację rozwijamy poprzez wykładanie nowych kart arrasów (coś a La umiejętności) oraz rozbudowę własnej stolicy małymi i dużymi budynkami (na zasadzie sudoku i uzupełniania pól). Sama rozgrywka przebieg w przyjemny i relaksujący sposób. Choć negatywna interakcja występuje to jednak jest znikoma. Cały tytuł jest wydany wprost bajecznie. Poczynając od kart cywilizacji wykonanych ze specjalną fakturą, poprzez małe budyneczki, na wielkich kończąc. Sama prezencja tej gry to najwyższa półka i 10/10.
Regrywalność z uwagi na liczne karty arrasów i cywilizacji (o własnych, szczególnych bonusach) stoi na bardzo wysokim poziomie.
Cena choć wygórowana jest w pełni usprawiedliwiona przez zawartość pudełka.
Polecam!