1989: Jesień Narodów
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2 osoby |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 120-150 minut |
Projektant | Ted Torgerson, Jason Matthews |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Opis
Niewielu miało nadzieję, że moment przesilenia nadejdzie i Zimna Wojna dobiegnie wreszcie końca. Rok 1989 zostanie zapamiętany jako świt nowej ery. Oto kończy się epoka ustroju komunistycznego, który przez połowę wieku panował nad znaczną częścią globu. Do życia budzą się nowe idee: wolność, równość, samostanowienie...lecz czy na pewno? Jesień Narodów to gra strategiczna przeznaczona dla dwóch graczy, w której pokierujecie zmianami, które zaszły w Europie Wschodniej w latach 80 i 90 ubiegłego wieku. W rękach trzymacie los przyszłych pokoleń...czy jesteście na to gotowi?
Kolejna część bestsellerowej serii gier strategicznych, opartych na zasadach legendarnej Zimnej Wojny. Stanowi to niepodważalną gwarancję jakości. Nowe elementy, które wprowadza 1989 zadowolą zarówno starych, jak i nowych fanów Zimnej Wojny oraz Labiryntu. Gra posiada wyjątkowy klimat i fabułę: dotyka wydarzeń z przełomu lat 80 i 90 w Europie Wschodniej. Jak dotychczas jest to słabo wykorzystany okres historyczny na polu gier planszowych, nie licząc rynku polskiego, który jednak nie skupia się zazwyczaj na szerszym kontekście. 1989 zarysowuje wspomniany szerszy kontekst, a nasza edycja została specjalnie przygotowana w taki sposób, by idealnie łączyć spojrzenie na losy świata i Polski. Gra została objęta specjalnym patronatem IPN.
Mechanika i fabuła gry skupiają się na walce między różnymi grupami społecznymi. Dzięki temu wojna toczy się na polu idei, a nie jest próbą sił zbrojnych. Powoduje to, że gra nabiera jedynego w swoim rodzaju charakteru. Grę cechuje przygotowane z pietyzmem wykonanie: plansza i żetony z grubej tektury oraz starannie przygotowane tłumaczenie, oddające najdrobniejsze szczegóły kontekstu fabularnego. Końcowy produkt zadowoli nawet najbardziej wymagających graczy i kolekcjonerów.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Zbyszek
Bardzo dobra historyczna gra dla dwóch osób o tematyce obalenia komunizmu. Jeden gracz wciela się w rolę socjalistów, drugi gra stroną komunistyczną walcząc o wpływy w europie wschodniej. Niezwykle wciągająca gra z bardzo dużym walorem edukacyjnym.
Jacek
Bardzo przyzwoita i uczciwa kontynuacja Zimnej Wojny. Żadne odcinanie kuponów! Na plus zdecydowanie: uproszczone reguły, zwłaszcza zmiany sojuszy/przewroty, umiarkowana asymetryczność. Mieszane odczucia co do Walki Wpływów, jakby oddzielna gra w grze, ale chyba niepotrzebnie przeciąga rozgrywkę. Choć ciekawe urozmaicenie.
Maciej
Gra wykonana B. Ładnie.