Dwergar
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Jan Madejski |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Kopalnia pełna krasnoludów
Witamy w Dwergar - fantastycznej kopalni pełnej krasnoludzkich górników, inżynierów oraz kowali pochłoniętych swoją życiową pasją i pracą. Kopalnia wita Cię zapachem topionych rud metali oraz ciepłem bijącym z rozgrzanych pieców. Dźwięk kowalskich młotów rozbrzmiewa w salach wielkiego krasnoludzkiego miasta-kopalni.
Każda gildia to grupa wybitnych budowniczych oraz górników, którzy pragną udowodnić swój kunszt. Gromadzą bogate rudy i cenne klejnoty, a następnie używają ich do wznoszenia wspaniałych budowli oraz maszyn wokół kopalni Dwergar.
Powszechnie wiadomo, że tylko mistrzowie górniczego fachu mogą uzyskać przywilej pracy w legendarnej kopalni. Jesteś jednym z nich. Czy okażesz się godny tego wyróżnienia?
W grze Dwergar unikalny system dystrybucji pionków oraz innowacyjny mechanizm wydobywania zasobów, pozwalają doświadczyć klasycznej gry euro, o zarządzaniu zasobami, w zupełnie nowy sposób!
Jesteś przywódcą gildii krasnoludów, która pracuje w legendarnej kopalni Dwergar. Twoim zadaniem jest zdobycie wszelkiego rodzaju zasobów (kamieni, żelaza, złota, klejnotów, ciepła). Używaj ich, aby rozwijać infrastrukturę kopalni, wypełniając karty ze zalecaniami architektów. Korzystając z wydobytych zasobów realizujesz karty zleceń, otrzymując w zamian punkty zwycięstwa. Głębia rozgrywki oraz intuicyjne zasady zadowolą nawet wytrawnych graczy. Karty wydarzeń, zmienna dostępność fachowców oraz 5 różnych tali zleceń architektów gwarantują różnorodność każdej rozgrywki.
Gra trwa 10 rund. Zwycięzcą jest gildia krasnoludów z największą liczbą punktów zwycięstwa!
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Propi
W końcu jakaś polska gra poza Robinsonem, którą można się chwalić na świecie! Jakość wykonania jest zupełnie oszałamiająca, od bogatych i klimatycznych ilustracji, aż po rzadko spotykane, ciężkie i realistyczne znaczniki wydobywanych minerałów. Rozgrywka toczy się w trybie worker placement, z ciekawym twistem - w grze występują meeple w trzech kolorach, oznaczających różne specjalizacje i otrzymujące (lub nie) różne bonusy w zależności od zajmowanego pola. Dodatkowo, skład tych meepli zmienia się co grę - losowo odrzuca się część pracowników, może się więc zdarzyć, że konkretny specjalista nie pojawi się w grze wcale, stwarzając nowy zestaw wyzwań. Gra posiada jeszcze kilka ciekawych mechanik, m.in. utrzymywanie ciepła w piecach czy świetny system wydobycia surowców, w którym każdy gracz korzysta na ruchu przeciwników. Ponadto ruch wykonujemy od razu wszystkimi pracownikami, co daje zupełnie inny wachlarz możliwości w zakresie planowania strategii. Minusem takiego rozwiązania są większe przerwy między turami graczy, a także swoisty paraliż decyzyjny - który częściowo ustępuje w miarę poznawania gry. Przyczepić też można się do bogatej ikonografii, która choć klimatyczna to jest mało czytelna i wymaga częstego zerkania do instrukcji. Jeśli jednak te dwie wady nie są dla Ciebie przeszkodą, znajdziesz tu grę na wiele przyjemnych wieczorów spędzonych głęboko, głęboko pod ziemią.