Horror w Arkham: Gra karciana - Morderstwo w Hotelu Excelsior – Scenariusz

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-2
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy ok. 90-120 minut
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Dostępność: niedostępny
Cena: 86,90 zł 86.90
ilość szt.
Zyskujesz 17 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Galakta
Kod produktu: 5902259205395

Opis

„Nigdy nie zapomnę, że jestem wyrzutkiem – jestem obcy w mym stuleciu, obcy śród tych, co pozostali ludźmi”. ― H.P. Lovecraft, „Wyrzutek”

Mam odpowiedzi.
Pokój 225. Dzisiaj w nocy. Przyjdź sam.
Wszystko obserwują.

W Arkham krążą doniesienia o dziwnych zdarzeniach w prestiżowym hotelu Excelsior: zniknięcia, dziwaczne przewidzenia, nagłe zamknięcia hotelu przez wiele dni z rzędu bez żadnego ostrzeżenia. Próbowaliście rozmawiać z policją o tych podejrzanych zjawiskach, ale za każdym razem odsyłano Was z kwitkiem. Jednak gdy znajdujecie zagadkową notatkę, która obiecuje Wam odpowiedzi, jeśli tylko pojawicie się we wskazanym miejscu, czujecie się wręcz zobowiązani, aby udać się na tajemnicze spotkanie.

Pomimo plotek, które krążą w mieście od ponad miesiąca, Hotel Excelsior pęka w szwach. Wszystko wydaje się normalne, choć nie możecie oprzeć się wrażeniu, że zarówno personel, jak i goście celowo cały czas kręcą się w pobliżu, by mieć oko na Was i Wasze śledztwo. Zaszliście jednak za daleko, by zrezygnować. Stojąc przed krwawoczerwonymi drzwiami do pokoju 225, nie pozostaje Wam nic innego, jak tylko wziąć głęboki oddech i zapukać.

Kiedy odzyskujecie świadomość, stoicie nad ciałem mężczyzny. Makabryczny widok sprawia, że natychmiast przytomniejecie. W jego klatce piersiowej widać wiele ran kłutych. Na podłodze jest kałuża krwi.  Co tu się, do diabła, wydarzyło?  I dlaczego nic nie pamiętacie? Kręci się Wam w głowie i próbujecie zrozumieć, co się stało. Po pokoju walają się puste butelki. W dłoniach czujecie mrowienie. Cienie wydają się wić i okręcać dookoła Was. Czy zostaliście czymś odurzeni? A może chodzi o coś zupełnie innego?

To tylko kwestia czasu, zanim ktoś z obsługi lub co gorsza policja zjawi się i trafi na miejsce zbrodni. Czy powinniście starać się je zatuszować i chronić siebie przed podejrzeniami, czy może lepiej wykorzystać ten cenny czas na poszukiwanie wskazówek dotyczących tego, co tu się tak naprawdę wydarzyło?

Idąc za tropem

Czas mija, musicie więc opracować jakiś plan, zanim zbrodnia wyjdzie na jaw i z pewnością zostaniecie obarczeni winą za nią i za inne przerażające wydarzenia, które miały miejsce w Excelsiorze. Może to doprowadzić Was do jednego z wielu możliwych tropów przechowywanych w talii Tropów. Podczas desperackich poszukiwań możecie odkryć zgubiony klucz lub zapomniany medalion, a nawet jakieś tajemnicze urządzenie, którego przeznaczenia nie potraficie zrozumieć. To, co odkryjecie oraz które tropy uznacie za warte zbadania, nieodwracalnie zmieni Wasze wrażenia z gry podczas rozgrywania scenariusza. Dzięki aż dziesięciu różnym możliwym wersjom ostatniego aktu Morderstwo w Hotelu Excelsior sprawi, że zanurzycie się w prawdziwym śledztwie jak nigdy dotąd. Każda decyzja ma swoje konsekwencje, a każda podróż do Excelsiora będzie przebiegać inaczej. Czy odnajdziecie prawdziwego winowajcę i oczyścicie Wasze imię, czy też Wy lub inna niewinna dusza zostaniecie straceni przez zło zamieszkujące hotel?

Choć w trakcie śledztwa będziecie starać się pozostać niezauważonymi, możecie napotkać na swojej drodze kilku wrogów z nowym słowem kluczowym Wędrujący. W fazie wrogów każdy przygotowany, niebędący w zwarciu wróg ze słowem kluczowym Wędrujący porusza się do połączonej lokalizacji wzdłuż najkrótszej ścieżki do miejsca wskazanego na karcie. Na przykład chorobliwie ciekawski Gość hotelu (Morderstwo w Hotelu Excelsior, 22) poruszy się w stronę najbliższej lokalizacji z cechą Miejsce zbrodni. Jeśli istnieje wiele lokalizacji, do których może zostać przyciągnięty wróg ze słowem kluczowym Wędrujący, główny badacz może zdecydować, w którą stronę wróg się poruszy. Jeśli droga do każdej z takich lokalizacji jest zablokowana, wróg w ogóle się nie poruszy. Na szczęście dla Was, nawet jeśli gość dotrze do Miejsca zbrodni, możecie spróbować odsunąć od siebie podejrzenia, wykonując akcję Pertraktacji. Ale jak długo będziecie w stanie unikać prawdy, zanim Wasze kłamstwa Was dogonią?

Podczas gdy wścibski gość lub podejrzany członek personelu mogą wydawać się „pestką” w porównaniu do przerażających potworów, z którymi musieliście się zmierzyć w przeszłości, nie możecie nawet na sekundę stracić czujności. Pośród niekończących się korytarzy hotelu Excelsior każdy śmiertelnik może zostać Doprowadzony do szaleństwa (Morderstwo w Hotelu Excelsior, 24). Kiedy ta Klątwa zostanie odkryta, musicie dołączyć ją do najbliższego wroga z cechą Humanoid, dodając mu w ten sposób +1 do walki, wytrzymałości oraz wymykania się, a także popychając go do użycia przemocy i ataku. Wysportowani badacze tacy jak Rita Young (Przerwany Krąg, 5) mogą się mu po prostu wymknąć, jednak może nie być to takie łatwe dla tych, którzy są przyzwyczajeni do walki, jak Leo Anderson (Zapomniana Era, 1). Musicie jednak pamiętać, że te udręczone umysły, choć teraz zaklęte do służby złu, są tymi samymi ludźmi, których zdecydowaliście się chronić. Jeśli zaatakujecie ich choćby w samoobronie, czy kiedykolwiek sobie wybaczycie?

Pokój 225

Co wydarzyło się w Hotelu Excelsior? Zegar tyka, a za każdym rogiem czyha niebezpieczeństwo. Czy uda Wam się odkryć kryjącą się za tą makabryczną zbrodnią prawdę i oczyścić własne imię? A może staniecie się następnymi ofiarami? Prawda gdzieś tu jest, ale musicie ją odnaleźć. Pakujcie bagaże i zameldujcie się w Hotelu Excelsior!

 

   UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Arkham Horror: Gra karciana.

 


 

  Warto zobaczyć:
 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium