Najeźdźcy ze Scytii
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Shem Phillips |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Wiele wieków temu greckie, perskie i asyryjskie imperia kontrolowały ogromne ilości ziemi i bogactwa. Jednak pomimo ich fortyfikacji i imponujących armii, zaczęły rozprzestrzeniać się pogłoski o potężnym wrogu zamieszkującym ziemie nad Morzem Czarnym. Przyjechali konno. Zaciekli wojownicy, zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Umiejętni w posługiwaniu się mieczem, toporem i łukiem. Ale nie byli bezmyślnymi dzikusami. Ich rzemieślnicy byli znani ze swojej umiejętności tworzenia szczegółowych bibelotów ze złota. Wykonywali skórzane zbroje i zaimprowizowali łuki refleksyjne. Szkolili orły do polowań i wojny. Niektórzy uważają nawet, że zainspirowali greckie opowieści o Amazonkach. Ale oni byli czymś więcej niż legendą lub bajką. To byli Łupieżcy Scythii.
Celem gry Raiders of Scythia jest zdobycie największej liczby Punktów Zwycięstwa (PZ) na koniec gry. PZ są zdobywane przez napadanie na osady, zabieranie łupów i wykonywanie zadań. Gracze będą musieli zebrać załogę, wyszkolić zwierzęta i zebrać zapasy. Gra kończy się, gdy na Planszy Głównej pozostaną tylko 2 osady nieuzbrojone lub 2 Misje.
Atuty:
- Kolejny strategiczny tytuł Shema Phillipsa (Architekci Zachodniego Królestwa), z piękną warstwą graficzną Sama Phillipsa (Mur Hadriana);
- Kompilacja kilku mechanik (zarządzanie robotnikami i zasobami, asymetryczne zdolności), przy jednocześnie szybkiej i intuicyjnej rozgrywce oraz wariancie solo;
- Ponad 200 drewnianych komponentów, duża, różnorodna plansza i wspaniałe wizerunki Scytów wraz z końmi oraz orłami;
- Wciel się w scytyjskiego wojownika, zbierz swoją drużynę i poprowadź ją podboju i grabieży!
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
demadejski
Perfekcyjna reimplementacja gry Najeźdźcy z Północy. Jakkolwiek Najeźdźcy ze Scytii to "tylko" podstawka, bez wątpienia zawiera ona w sobie najlepsze elementy/twisty mechaniczne, swojego pierwowzoru, wzbogacone o nowe rozwiązania. Autor gry, zmyślnie scalił bowiem to, co było najlepsze w grze Najeźdźcy z Północy ze świeżymi pomysłami, które znoszą konieczność, rozbudowywania gry w dodatki. Nie jestem zwolennikiem losowości w grach, ale mechanika Dice Rolling, za sprawą której, gracze zdobywają nie tylko punkty siły, konieczne dla dokonania najazdu, ale otrzymują również rany, którymi zmuszeni są "obdarować" członków swojej Załogi, "spina się" zarówno pod względem mechanicznym, jak i tematycznym. Bardzo pozytywne wrażenie sprawia także twist, za pomocą którego gracz wzmacnia zdolności członków swojej Załogi, przypisując im "towarzystwo" Orłów i Koni, które wzmaniacją efekty wykonywanych akcji, dodają punkty siły, lub zapewniają punkty zwycięstwa na koniec gry. Co więcej, tytuł posiada niezwykle sprawny i przejrzysty tryb solo, z możliwością stopniowania trudności rozgrywki. Tytuł godny polecenia, nawet wytrawnym graczom.