Red Rising (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-6 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Alexander Schmidt (II), Jamey Stegmaier |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Zanurz się w futurystycznym uniwersum Red Rising, opartym na serii książkowej Pierce’a Browna, opisującej dystopiczne społeczeństwo podzielone na 14 kast. Będziesz reprezentować Dom, który pragnie przejąć władzę i zdobywać najlepszych sojuszników. Czy zdołasz wyzwolić się z okowów Elity albo znaleźć się pośród rządzących Złotych?
Red Rising to gra polegająca na zarządzaniu ręką i budowaniu talii dla 1-6 graczy. Grę rozpoczyna się z ręką złożoną z 5 kart, a w swojej turze gracz może umieścić kartę z ręki w jednym z czterech miejsc na planszy. Następnie gracz wybiera kartę z jednego z pozostałych miejsc na planszy (nie może wziąć z tego pola, na które zagrał) albo dobiera z wierzchu talii. Po wykonaniu tej czynności, oprócz zdobycia wybranej karty, zyskujemy również bonus wynikający z pola, z którego została pobrana karta. Jeśli ponadto jest się w 100% zadowolonym ze swojej ręki, zamiast wykładać swoje karty na plansze, można wykonać akcję Zwiadu, w której odkrywa się kartę z wierzchu talii i kładzie się ją w wybranym przez siebie miejscu. Zyskuje się wtedy korzyść z wybranej lokalizacji.
Jak w to grać nauczy was niezawodny Rodney Smith:
“Red Rising to jedna z moich ulubionych serii książkowych. Z Pierce’em Brownem skontaktowałem się w sprawie praw do gry planszowej już lata temu. Wtedy nie były one jeszcze dostępne. Mimo to rozpocząłem wieloletni proces kolejnych nieudanych prób zaprojektowania gry i przyjmowania projektów napływających z zewnątrz, by taką grę stworzyć. Wreszcie prace doprowadziły do przebłysku geniuszu, kiedy ja i Alex graliśmy pewnego wieczoru w Fantastyczne Światy. A potem już nasza wspólna praca, testowania ze wsparciem Stonemaier Ambassadors i nieustający kontakt z Pierce’em i jego ekipą. Ta gra to moje marzenie i jestem niezmiernie podekscytowany, że mogę się z Wami nią podzielić.” - Jamey Stegmaier
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
PJK
Miałem za sobą z 10 gier 2-osobowych aż do wczoraj. Bardzo chciałem zagrać na więcej osób. Liczyłem na 4, ale były tylko 3. Powód chęci? Miałem wrażenie, że przy 2 osobach przemiał kart jest zbyt mały i im więcej tym lepiej. To się potwierdziło, że na 3 osoby było znacznie lepiej. Jest jedno duże ale, a właściwie minus. Każdy gracz musi czytać opisy na kartach (akcje oraz bonusy punktowe). Przy 2 osobach ta mała plansza z kartami nie powoduje niczego złego, siadamy na przeciwko i gramy. Ale przy 3 osobach to już był problem. W zależności od stołu i od ułożenia się przy nim cały czas 1 lub 2 osoby muszą brać karty do ręki z każdej lokalizacji i doczytywać co tam było. Obstawiam, że przy 4 osobach rozgrywka będzie jeszcze bardziej na plus, ale ten dostęp do kart na lokalizacjach będzie jeszcze bardziej na minus.