Talisman: Magia i Miecz
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-6 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Projektant | John Goodenough, Robert (Bob) Harris |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Wyprawa do krainy smoków i magii!
W tej pełnej przygód grze wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych jedenastu bohaterów władających magią lub mieczem.
Droga do korony jest jednak zdradziecka. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochroni cię tylko legendarny Talizman. Odnalezienie takiego artefaktu to nie lada wyczyn: na każdym kroku będą cię prześladować potwory, pułapki i złowroga magia.
Zbierz w sobie odwagę! Będzie ci potrzebna, jeśli chcesz pokonać wrogów, zagarnąć koronę i wypełnić swoje przeznaczenie!
Nowa edycja ma zasady bardzo zbliżone do oryginalnej "Magii i Miecz", jest jednak fantastycznie wydana - w pełnym kolorze, na twardym papierze, w solidnym pudełku. To zupełnie nowa jakość "MiM'a". Wydawca planuje także wypuszczenie dodatków w języku polskim.
Na czym to polega?
Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy przygód i wędrując po barwnej planszy, pełnej niebezpieczeństw krainie, zdobywa doświadczenie, rozwija umiejętności swojej postaci, odnajduje albo kupuje przedmioty i przeżywa niezwykłe przygody. Celem każdego gracza jest odzyskać, jako pierwszy, starożytny artefakt.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Michał Gościniak
Mega klimat, fantastyczne wspomnienia z czasów Magii i Miecza, świetne wykonanie i wielka nuda podczas gry. Zakres podejmowanych decyzji ogranicza się do tego czy iść w prawo czy w lewo, losowość na potęgę. W praktyce jest to gra dla starszych dzieci (tj takich w wieku 8-12). Starsi gracze zachwycą się nią tylko z sentymentu albo traktujac ją jako wypelniacz czasu typu "telewizor w tle" podczas jakiegoś spotkania towarzyskiego. I jeszcze ta ciągnąca się jak flaki z olejem rozgrywka... No, ale te wspomnienia... :)
Michał Sobociński
Gra jak znalazł na początek przygody z planszówkami. Przyjemna dla oka szata graficzna, łatwość rozgrywki i liczne przygody przemawiają za nią. Darzę ją sentymentem, chociaż rzadko wraca na stół przez skrajną losowość, która potrafi naprawde popsuć całą zabawę i sprawić, że przez bite 2h nie uda się nic osiągnąć na planszy mimo najlepszych chęci.
Karol Deja
Losowość, losowość, losowość - chińczyk wspomagany stosem kart. Główną zaletą jest wspominany już klimat i ładna oprawa graficzna, wraz z banalnymi zasadami. No i przecież to "klasyka gatunku". Im więcej graczy, tym weselej, mimo iż oczekiwanie na swoją turę może się wydłużyć.
Irek Winnicki
Rozgrywka daje sporo frajdy nowym graczom i młodszym odbiorcom. Jest wszystko co powinna mieć w swoim repertuarze gra przygodowa: wędrówki, walka, potwory, piękne wydanie i mnóstwo kart przygód do przerobienia. Jedynym minusem jest dla mnie rozgrywka powyżej 3 osób. Przygoda zaczyna się dluzyc i potrafi znużyć więc zdecydowanie polecam na 2-3 osoby.
Marcin K
Nie będę zbyt oryginalny, gdy napiszę, że mniej więcej ćwierć wieku temu grałem w MiMa (nawet miałem dodatek Podziemia:) i w dużej mierze to wpłynęło na moją decyzję o zakupie gry. Trochę się obawiałem, że 4 edycja może już nie być tym samym, że to co było fajne wtedy, dziś może okazać się porażką i rozczarowaniem, że gra jest za mało skomplikowana i może zbyt prostacka, że wydam fundusze, które mógłbym spożytkować na inną gierkę itd itp. Już przed pierwszą partią większość obaw się rozwiała, a po kilku grach - wszystkie:) Gra jest wyśmienita: prosta, lekka, przyjemna, losowa (na tyle, że oczekiwanie na wynik na kostce sprawia nie lada frajdę:), klimatyczna i mega wciągająca:) Stała się od razu hitem w moim domu, żona, dzieciaki w nic innego nie chcą grać tylko w Magię i Miecz:) Nawet przegrywanie sprawia graczom mnóstwo frajdy i uciechy:) Szczerze polecam wszystkim: starym wyjadaczom, niedzielnym graczom i nieplanszówkowcom:)))
Tomasch
Bardzo ładnie wydana kolejna edycja kultowej gry, w Polsce znanej też pod nazwą "Magiczny Miecz". W tym wydaniu dostajemy doskonale wykonane plastikowe figurki postaci, a tekturowe złoto czy cechy postaci zastąpiły plastikowe monety i pionki. Gra oferuje mnogość postaci do wyboru, wiele rozmaitych lokacji, przedmiotów ekwipunku czy artefaktów. Mimo wszystko gra i zasady pozostają proste, dzięki czemu można szybko i bez zwłoki wprowadzić do zabawy debiutantów, zarówno Talismanowych jak i plaszówkowych.
Rafał
Gra i jej mechanika mają swoje lata. W podstawce bardzo doskwiera losowość i bezwładność, w dodatkach jest to niwelowane, ale to nie gra dla każdego. Bardziej na rozluźnienie niż strategiczne myślenie.
Review J4F
Może i ja dodam swoje 3 sztuki złota tak dla funu i zakończę tym dalsze opiniowanie produktu. Otóż każdy który zna MiMa (grę Magia i Miecz, a nie...) będzie i tak zainteresowany Talizmanem i powspominaniem, a teraz narzekaniem - w końcu to klasyk i pewnie nie jeden będzie chciał poczuć się jak dziecko i pod tym pretekstem będzie zmuszał swoje dzieci do tej powiedzmy to szczerze średniej gry chińczyka itp. Ale za to jaki klimat? :) Jakie to wspomnienia? :) Z drugiej strony hejt na grę wynika może z tego ze nie zdawaliśmy sobie kiedyś sprawę z tego jaka to BYŁA gra. Nie odbierajmy jednak dzieciństwa innym i dajmy im poczuć klimatu planszowego rpg :) Dla zaczynających przygodę na pewno znajdą się lepsze pozycje, ale klasyk to klasyk, a Talizman to nowe wydanie - solidniejszy MiM, a ten powinien być w każdej kolekcji chociażby dla wnuków:P Moim prywatnym zdaniem idealna gra dla dzieci doskonalających/uczących się czytać:) a i starzy myślę że znajda przy tym niezły FUN:P
Paweł
Ciekawa gra, jednak dająca mało decyzji. Widać, że pozycja ta pochodzi sprzed wielu lat.
Maksymilian Piech
Tak klasyk to najlepsze określenie i fani fantasy ją pokochają. Ja niestety ograłem się za dużo w przygodówki tego typu za młodu i teraz zagrałem w nią szczerze tylko parę razy. Nie żeby była nudna, po prostu już się przejadłem tą tematyką. Jednak jeśli jesteś wciąż fanem fantasy jak ja kiedyś, obowiązkowo musisz spróbować tej gry. Nawet ja za pierwszym razem byłem zaciekawiony fabułą tego klasyka.
Małgorzata Bień
Klasyka RPG na planszy :) dlaczego warto? Bo gra z ludźmi w jednym pokoju potrafi wciągnąć jeszcze bardziej. Ciekawe przygody (dobre i złe), zróżnicowane postacie i ich zdolności, dobra zabawa. Ale tez... losowość ;) Gra potrafi uzależnić, mimo że trzeba na rozgrywkę poświęcić minimum 2-3 godz. Ale jeśli mamy dobrą ekipę do grania, to wsiąkniemy bezpowrotnie. Co wcale nie jest takie złe! Przed kupnem podstawki należy jednak uświadomić sobie, że na tym nie skończysz. Trzeba być od razu przygotowanym, że będziemy dokupywać dodatki. Granie w sama podstawkę bardzo szybko staje się powtarzalne i nudne. Ale po rozbudowaniu, nie będziecie chcieli przestać grać. Warto dać się wciągnąć. Mi się udało zafascynować grą nawet osób, które normalnie nie grały w planszówki.
Maciej :D
Paczka doszła naprawdę szybciutko. W nową odsłonę gra się tak samo dobrze jak w wiekową "Magie i miecz" od sfery. Jeśli chodzi o zawartość to jest kompletna (wyjątkiem jest tylko duplikat 1 figurki, tzn. mam 1 więcej elfa zamiast wróżki, ale to zupełnie nie psuje rozgrywki, prawdopodobnie pomyłka podczas pakowania). Z czystym sumieniem polecam tę planszówkę każdemu, super zabawa na wiele godzin :D
Alicja Chomicz
Paczka przyszła do mnie bardzo szybko, była solidnie zapakowana. Co do samej gry jest to klasyk, który każdy fan planszówek powinien znać. Gra jest rozbudowana i bardzo ciekawa, szczególnie kiedy przegra się już wszystkimi klasami i wie jak można je najlepiej wykorzystać. ;) Gra się świetnie, szczególnie w większym gronie. Rozgrywka porywa uczestników na kilka dobrych godzin, ale na pewno nie jest to zmarnowany czas. Bardzo polecam, szczególnie, że zabawę po jakimś czasie można sobie urozmaicić wszelakimi dodatkami. :)