Zimowe Opowieści
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-7 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Jocularis, Matteo Santus |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Alicja zmierzała właśnie do domu Dorotki, mając nadzieję, że znajdzie tam bezpieczny azyl dla wszystkich rebeliantów. Szła ulicą miasta, gdy nagle skoczyła na nią ogromna postać – to Wilk! Na szczęście Alicja złapała porzuconą patelnię i uderzyła nią Wilka z głuchym trzaskiem. Czy rebeliantom uda się znów uczynić Zimogród bezpiecznym miejscem?
Reżim zimy trzyma miasto w lodowym uścisku, ale niebezpieczni rewolucjoniści, wyznawcy wiosny, nie złożyli broni. Alicja, Dorotka, Blaszany drwal i inni rebelianci wiosny toczą desperacką walkę przeciw siłom Śnieżki, Szalonego kapelusznika i żołnierzy zimy. Wojna jesieni może się skończyła, ale zawsze można opowiedzieć jeszcze jedną historię.
Zimowe opowieści to narracyjna gra dla 3 – 7 graczy, którzy wspólnie opowiadają historię wojny pomiędzy siłami zimy i wiosny. Korzystają przy tym z kart opowieści i własnej wyobraźni. Wszystkie historie wiążą się z zadaniami, które należy zrealizować i towarzyszącymi im wspomnieniami. Każda rozgrywka jest zupełnie inna, ponieważ gracze zawsze opowiadają historie na nowo.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
● 1 instrukcja ● 1 broszura wprowadzająca ● 1 plansza ● 14 kart postaci ● 93 karty opowieści ● 3 karty neutralne ● 14 pionków postaci ● 15 plastikowych podstawek ● 7 żetonów stronnictw ● 1 żeton arbitra ● 1 żeton głównego gracza ● 8 żetonów zadań ● 1 pionek trwającego zadania ● 6 żetonów mocy ● 1 żeton epilogu ● 7 arkuszy pomocniczych ●14 kart celów ● 1 żeton zakładki |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Maksymilian Piech
5/5 OCENA. Zimowe Opowieści - to gra przeznaczona dla od 3 do 7 graczy połowa staje po stronie zła symbolizowanego przez Zimę, a pozostali walczą o zwycięstwo dobra (Wiosny). Ale jak to wygląda od strony zalet i wad? Otóż dla mnie fajną rzeczą jest brak aspektu rywalizacji, a karty w niej mają szeroki zakres znaczenia. Oprawa graficzna świetna , no i tworzy się razem wspólną historię. Gra mi się podoba już po pierwszych sesjach. Polecam!