Barrage (edycja polska)

Ujarzmij potęgę wody!
Podziel się swoją opinią
  • 1 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie polskie
Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów. Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół. Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie. Woda to najcenniejszy surowiec w grze - niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni. W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach. Akcja budowy pozwala na zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) oraz właściwy kafel technologii na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie. Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swojej elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt. Akcja gospodarka wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie. W banku gracze pozyskują nowe kredyty na finansowanie inwestycji. Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technologii w związku z poprzednimi inwestycjami. U dostawcy maszyn można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym nowe kafle zaawansowanej technologii (do wykorzystania na kole budowy). W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne. Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest dostępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich. Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych zaawansowanych technologii.
Autor:
Tommaso Battista, Simone Luciani
Ilustracje:
Antonio De Luca
Wydawca:
Portal Games
349,95

Dostępne 2 sztuki w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Przesyłka kurierska DHL) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.

Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.

Woda to najcenniejszy surowiec w grze - niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.

W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.

  • Akcja budowy pozwala na zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) oraz właściwy kafel technologii na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.
  • Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swojej elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt.
  • Akcja gospodarka wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.
  • W banku gracze pozyskują nowe kredyty na finansowanie inwestycji.
  • Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.
  • U dostawcy maszyn można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym nowe kafle zaawansowanej technologii (do wykorzystania na kole budowy).
  • W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne.

Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest dostępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.

Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych zaawansowanych technologii.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 dwustronna mapa
  • 1 plansza zarządu
  • 1 plansza biura patentowego
  • 1 tor energii
  • 15 kafli zaawansowanych technologii
  • 6 kafli premii
  • 6 kafli celów
  • 10 kafli przygotowania
  • 7 kafli dyrektorów wykonawczych
  • 1 kafel specjalnej technologii Antona Krylova
  • 45 kafli kontraktów prywatnych
  • 4 kafle kontraktów początkowych
  • 6 kafli kontraktów państwowych
  • 8 kafli źródeł
  • 3 neutralne podwyższenia
  • 3 neutralne podstawy
  • 30 kropel wody
  • kredyty hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)
  • 34 koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
  • 26 betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
  • 4 plansze spółek
  • 4 koła budowy
  • 20 kafli Automy
  • 5 kafli technologii podstawowych dla każdej z 4 spółek
  • 1 pomoc gracza dla każdej z 4 spółek
  • 5 podstaw dla każdej z 4 spółek
  • 5 podwyższeń dla każdej z 4 spółek
  • 5 kanałów dla każdej z 4 spółek
  • 4 elektrownie dla każdej z 4 spółek
  • 1 znacznik kolejności dla każdej z 4 spółek
  • 1 znacznik energii dla każdej z 4 spółek
  • 1 znacznik punktów zwycięstwa dla każdej z 4 spółek
  • 12 inżynierów dla każdej z 4 spółek
Waga:
2,5 kg


Dodatki i akcesoria


Recenzje


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również