Scythe (druga edycja polska)

Planuj, podbijaj, zwyciężaj!
8 opinii
  • 1 - 5 osób
  • od 14 lat
  • 90 - 115 minut
  • wydanie polskie
Popioły po Wielkiej Wojnie wciąż pokrywają całunem śnieg w Europii roku 1920. Kapitalistyczne miasto-państwo znane po prostu jako „Fabryka”, które było siłą napędową wojny dzięki produkowanym przez siebie mechom, zatrzasnęło swe podwoje, co przyciągnęło uwagę kilku pobliskich krajów... Na małym, choć niezwykle pożądanym terenie zebrali się przedstawiciele pięciu frakcji. Kto zyska chwałę i fortunę, tworząc swoje imperium jako przywódca Wschodniej Europii? Scythe to strategiczna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia. Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet. Zdobędziesz ich tym więcej, im większa będzie twoja popularność, im bardziej rozwinięta będzie twoja armia, a także im więcej terenów i zasobów znajdzie się pod Twoją kontrolą. Scythe to gra idealnie łącząca ze sobą mechaniki znane z eurogier z mocno klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach wyraźną warstwę fabularną, elementy przygodowe, powiązanie zasad gry z tematem i ograniczenie negatywnej interakcji. Najbardziej oczekiwana gra 2016 roku I to nie żadne przechwałki! W serwisie BoardGameGeek.com, skupiającym miłośników gier planszowych z całego świata, przeprowadzono plebiscyt na najbardziej oczekiwane gry 2016 roku. Znamienny tytuł najbardziej wyczekiwanej gry zdobyła właśnie gra Scythe. Zwyciężyła nie tylko w kategorii ogólnej, ale również wśród zapowiedzianych na ten rok gier strategicznych, ekonomicznych, tematycznych, science-fiction oraz w klimatach steampunkowych. Obok tej gry nie można przejść obojętnie! Nowatorska mechanika Scythe to bez wątpienia innowacyjna i dopracowana mechanicznie gra. Wykorzystuje ona zasadę ciągłego wyboru akcji, co oznacza, że po wykonaniu akcji przez jednego gracza, od razu przychodzi kolej następnego, dzięki czemu nie ma przestojów podczas oczekiwania na swoją kolejkę. W grze wprowadzono również takie nowinki jak przynależność zasobów do terenu, a co za tym idzie - do gracza kontrolującego w danej chwili teren, a także podwójną korzyść z rozwoju - jednoczesny wzrost efektywności wykonywanych akcji i obniżenie ich kosztu. Gracze dowodzą w grze frakcjami o wyraźnie odmiennych zdolnościach i stylu gry. Ich asymetrię i różnorodność, a zarazem regrywalność, zwiększa dodatkowo losowy dobór planszy frakcji i planszy gracza. Karty spotkań stawiają przed graczami zawsze 3 możliwe sposoby realizacji swoich działań. Każda rozgrywka będzie odmienna i niepowtarzalna. Niezwykłe grafiki Jakuba Różalskiego Oprawa graficzna, a jednocześnie świat, w którym rozgrywa się gra, zostały stworzony przez Jakuba Różalskiego - polskiego ilustratora mieszkającego i pracującego w Krakowie. W swoich pracach, inspirowanych czasami wojny polsko-bolszewickiej, połączył motywy klasycznego malarstwa polskiego z elementami science-fiction. Jego obrazy z serii 1920+ przedstawiają polską wieś, rolników przy pracy, czy żołnierzy walczących bronią białą, a wśród nich futurystyczne maszyny i roboty bojowe. O jego pracach mówiły najważniejsze polskie media - TVP, Onet, Gazeta Wyborcza, Newsweek. To właśnie prace Jakuba Różalskiego zainspirowały Jamey'ego Stegmaiera do stworzenia gry. Oszałamiający sukces na Kickstarterze Scythe została wydana za pomocą finansowania społecznościowego na platformie Kickstarter. Zebrała 1,8 mln dolarów, a jej wydanie wsparło prawie 18 tysięcy osób. Dzięki takiej sumie pieniędzy możliwe było wzbogacenie gry o dodatkowe zestawy kart oraz podniesienie jakości komponentów. Co najważniejsze - jakością wydania będzie mógł zachwycić się każdy, kto ją kupi - nie tylko ci, którzy wsparli jej wydanie. W pudełku znajduje się ponad 500 elementów - plansz, kart, żetonów, drewnianych znaczników, plastikowych figurek oraz 2 instrukcje: jedna dla standardowej rozgrywki dla 2-5 graczy, a druga dla rozgrywki solo.
Autor:
Jamey Stegmaier
Ilustracje:
Jakub Rozalski
Wydawca:
Phalanx Games
449,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Popioły po Wielkiej Wojnie wciąż pokrywają całunem śnieg w Europii roku 1920. Kapitalistyczne miasto-państwo znane po prostu jako „Fabryka”, które było siłą napędową wojny dzięki produkowanym przez siebie mechom, zatrzasnęło swe podwoje, co przyciągnęło uwagę kilku pobliskich krajów...

Na małym, choć niezwykle pożądanym terenie zebrali się przedstawiciele pięciu frakcji. Kto zyska chwałę i fortunę, tworząc swoje imperium jako przywódca Wschodniej Europii?

Scythe to strategiczna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia.

Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet. Zdobędziesz ich tym więcej, im większa będzie twoja popularność, im bardziej rozwinięta będzie twoja armia, a także im więcej terenów i zasobów znajdzie się pod Twoją kontrolą.

Scythe to gra idealnie łącząca ze sobą mechaniki znane z eurogier z mocno klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach wyraźną warstwę fabularną, elementy przygodowe, powiązanie zasad gry z tematem i ograniczenie negatywnej interakcji.

Najbardziej oczekiwana gra 2016 roku

I to nie żadne przechwałki! W serwisie BoardGameGeek.com, skupiającym miłośników gier planszowych z całego świata, przeprowadzono plebiscyt na najbardziej oczekiwane gry 2016 roku. Znamienny tytuł najbardziej wyczekiwanej gry zdobyła właśnie gra Scythe. Zwyciężyła nie tylko w kategorii ogólnej, ale również wśród zapowiedzianych na ten rok gier strategicznych, ekonomicznych, tematycznych, science-fiction oraz w klimatach steampunkowych. Obok tej gry nie można przejść obojętnie!

Nowatorska mechanika

Scythe to bez wątpienia innowacyjna i dopracowana mechanicznie gra. Wykorzystuje ona zasadę ciągłego wyboru akcji, co oznacza, że po wykonaniu akcji przez jednego gracza, od razu przychodzi kolej następnego, dzięki czemu nie ma przestojów podczas oczekiwania na swoją kolejkę. W grze wprowadzono również takie nowinki jak przynależność zasobów do terenu, a co za tym idzie - do gracza kontrolującego w danej chwili teren, a także podwójną korzyść z rozwoju - jednoczesny wzrost efektywności wykonywanych akcji i obniżenie ich kosztu.

Gracze dowodzą w grze frakcjami o wyraźnie odmiennych zdolnościach i stylu gry. Ich asymetrię i różnorodność, a zarazem regrywalność, zwiększa dodatkowo losowy dobór planszy frakcji i planszy gracza. Karty spotkań stawiają przed graczami zawsze 3 możliwe sposoby realizacji swoich działań. Każda rozgrywka będzie odmienna i niepowtarzalna.

Niezwykłe grafiki Jakuba Różalskiego

Oprawa graficzna, a jednocześnie świat, w którym rozgrywa się gra, zostały stworzony przez Jakuba Różalskiego - polskiego ilustratora mieszkającego i pracującego w Krakowie. W swoich pracach, inspirowanych czasami wojny polsko-bolszewickiej, połączył motywy klasycznego malarstwa polskiego z elementami science-fiction. Jego obrazy z serii 1920+ przedstawiają polską wieś, rolników przy pracy, czy żołnierzy walczących bronią białą, a wśród nich futurystyczne maszyny i roboty bojowe. O jego pracach mówiły najważniejsze polskie media - TVP, Onet, Gazeta Wyborcza, Newsweek. To właśnie prace Jakuba Różalskiego zainspirowały Jamey'ego Stegmaiera do stworzenia gry.

Oszałamiający sukces na Kickstarterze

Scythe została wydana za pomocą finansowania społecznościowego na platformie Kickstarter. Zebrała 1,8 mln dolarów, a jej wydanie wsparło prawie 18 tysięcy osób. Dzięki takiej sumie pieniędzy możliwe było wzbogacenie gry o dodatkowe zestawy kart oraz podniesienie jakości komponentów. Co najważniejsze - jakością wydania będzie mógł zachwycić się każdy, kto ją kupi - nie tylko ci, którzy wsparli jej wydanie.

W pudełku znajduje się ponad 500 elementów - plansz, kart, żetonów, drewnianych znaczników, plastikowych figurek oraz 2 instrukcje: jedna dla standardowej rozgrywki dla 2-5 graczy, a druga dla rozgrywki solo.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 2 instrukcje (zwykła oraz Automa)
  • 1 skrót zasad
  • 1 arkusz osiągnięć
  • 1 plansza gry
  • 5 plansz graczy
  • 80 kartonowych monet
  • 80 drewnianych znaczników zasobów
  • 12 kartonowych żetonów mnożników
  • 12 kartonowych znaczników spotkań
  • 6 kart premii za budowle
  • 42 karty walki
  • 23 karty celów
  • 28 kart spotkań
  • 12 kart Fabryki
  • 2 wskaźniki siły
  • 5 kart przeprawy
  • 5 kart szybkiego startu
  • 31 kart Automy
  • 20 figurek mechów
  • 5 figurek postaci
  • 5 plansz frakcji
  • 5 drewnianych znaczników akcji
  • 5 drewnianych znaczników popularności
  • 5 drewnianych znaczników siły
  • 30 drewnianych znaczników gwiazdek
  • 20 drewnianych znaczników budowli
  • 20 drewnianych znaczników rekrutów
  • 40 drewnianych znaczników robotników
  • 30 drewnianych znaczników technologii

Gra Roku 2017 Najlepsza oryginalna grafikaGra otrzymała wyróżnienie w konkursie Gra Roku 2017 w kategorii Najlepsza oryginalna grafika.

Dodatki i akcesoria

Scythe: Spotkania

Scythe: Spotkania


Recenzje

4.88
na podstawie 8 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Scythe (druga edycja polska)



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 2
Z odpowiedzią 2
Oczekujące na odpowiedź 0

Jakie zestawy koszulek pasują do gry?

~ Gracz 12.06.2023 18:37

Sleeveyourgames mówi, że do pierwszej edycji było: 57 x 89; 54 Cards 44 x 68; 42 Cards 70 x 110; 50 Cards Warto jednak zapytać wydawcę.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Bzyqu 06.07.2023 12:29

Cześć, Chciałem zapytać czy między pierwszą i drugą edycją są jakieś różnice? I czy mogą pojawić się jakieś problemy jeżeli chciałbym dokupić dodatek z 2giej edycji mając podstawkę z 1szej?

~ Paweł 04.05.2023 12:39

Z tego co patrzyłem to nie. Druga edycja to chyba tylko kolejne wydanie tej samej gry, ale nie jestem pewien i radze nie kierować się tylko moim zdaniem.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Mikołaj 21.05.2023 22:19

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie