gry planszowe strategiczne > Endeavor: Age of Sail
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Endeavor: Age of Sail

Endeavor: Age of Sail

Druga edycja gry, w której wcielamy się w kolonizatorów Nowego Świata.

cena:

339.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Burnt Island Games (2018)
projektant: Carl De Visser

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


In Endeavor: Age of Sail, players strive to earn glory for their empires. Sailing out from Europe and the Mediterranean, players will establish shipping routes and occupy cities the world over. As they do so, players will leverage their growing industry, culture, finance, and Influence, building their engine and extending their reach into the far-flung regions of the world.

In this second edition, players will experience:


Double-sided board to accommodate different player counts
Variable starting set ups with new buildings
Exploits to enhance the mechanisms and story of the different regions
Updated visuals by the original artist and graphic designer, Josh Cappel


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-09-11 autor: adalbert1

Wydanie gry stoi na wysokim poziomie. Szczególnie podoba mi się dobrze zaprojektowana wypraska oraz tacki na budynki i elementy należące do poszczególnych graczy. Planszetki graczy są chyba zbyt duże, co sprawia, że gra zajmuje sporo miejsca na stole.
Gra trwa dokładnie 7 rund. W każdej z nich najpierw wybieramy nowy budynek, potem zbieramy pracowników do portu, potem opłacamy tych, którymi w poprzedniej rundzie aktywowaliśmy nasze budynki, wykonujemy akcje (żeglowanie, osiedlanie, dobieranie kart, ataki) i wreszcie sprawdzamy limit posiadanych kart.
W stosunku do pierwotnej wersji gry wprowadzono kilka zmian (np. dodatkowy pracownik na początku, dodatkowy budynek początkowy do wyboru, możliwość brania kart z regionów przed ich odblokowaniem), wprowadzono dwustronną planszę w celu lepszego skalowania się gry, no i dołożono exploity/przedsięwzięcia.
Z mojego doświadczenia wynika, że o ile sama gra jest naprawdę prosta mechanicznie, to już wprowadzenie przedsięwzięć i ich świadome wykorzystanie stanowi pewien problem i wyraźnie wydłuża rozgrywkę. Wydaje mi się, że szczególnie na początku można grać bez nich albo z mniejsza ich ilością (standardowo losuje się/wybiera 3).
Jeżeli chodzi o skalowanie, to jak na razie lubię wariant trzyosobowy na mapie 2-4 i czteroosobowy na mapie 4-5.
Jeżeli podstawka się komuś spodoba, to bardzo polecam dodatek Age of Expansion.