City of the Great Machine (edycja polska)
Pięć Klanów + Kaprysy Sułtana + Rzemieślnicy Naqali
Strategiczna gra w której gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.
Pięć klanów
Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy.
Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?
W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko stąd, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.
Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.
- Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
- Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
- Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
- Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
- Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.
Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.
Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.
Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - Cyklady, Shadows over Camelot, Mr. Jacka, Małego Księcia i Abyss.
Kaprysy Sułtana
Rozszerzenie Kaprysy sułtana pozwala 5 graczom rywalizować o kontrolę nad 5 cudownymi miastami i spełniać życzenia sułtana.
Co wprowadza dodatek?
- Możliwość zaproszenia do stołu 5. gracza. W tym celu będziemy wykorzystywać nowy tor licytacji i tor kolejności oraz dodatkowe płytki - mogą pochodzić z rozszerzenia Kaprysy Sułtana lub Rzemieślnicy Naqali (szczegółowe zasady łączenia dodatków są podane w instrukcji).
- Płytki wielkiego jeziora, które będzie pomnażało punkty za przyległe do niego palmy.
- 5 płytek cudownych miast. Przejęcie kontroli nad nimi (i uniemożliwienie tego pozostałym!) będzie stanowiło ważny cel dla wszystkich uczestników. Jeśli któremuś z graczy uda się przejąć wszystkie 5 miast, otrzyma aż 125 punktów!
- Karty kaprysów Sułtana, które otrzymujemy, gdy zakończymy swój ruch w którymś z cudownych miast. Jeśli spełnimy warunki, które postawił przed nami władca, zostaniemy obsypani złotem!
- 2 nowe karty dżinów ze specjalnymi umiejętnościami.
Rzemieślnicy Naqali
Rozszerzenie Rzemieślnicy Naqali wprowadza do gry nowy klan. Wykorzystaj jego talenty i przedmioty, aby pokonać przeciwników i objąć władzę w Sułtanacie!
Co wprowadza dodatek?
- Klan fioletowych rzemieślników, którzy dołączają do puli podstawowej. Dzięki nim gracze mogą zdobywać specjalne przedmioty: te drogocenne przynoszą punkty na koniec gry, natomiast te magiczne zapewniają specjalne efekty w tracie rozgrywki.
- 6 nowych płytek, które będziemy umieszczali w centralnej części Naqali, w tym takie, które będą utrudniały poruszanie się po planszy.
- 4 karty dżinów (2 nowe i 2 poprawione) z nowymi działaniami.
- Namioty, które działają podobnie jak wielbłądy, z tą różnicą, że zapewniają dodatkowe punktu zwycięstwa za sąsiedztwo czerwonych płytek.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 13 lat
Czas gry: ok. 40-80 minut
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Bruno Cathala
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Ultra Tiny Epic Kingdoms (edycja angielska)
Escape Room: Magiczna Sztuczka.
Star Wars Legion - Rebel Commandos Unit Expansion
Mythic Battles: Pantheon (All Stretch Goals Included)
DC Miniature Game: Wonder Woman (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Scale 75: Soilworks - Pigment - Sienna
Asteriks na igrzyskach olimpijskich. Tom 12
Dominant Spiecies Władcy Oceanu - znaczniki gatunków (zwierzęta)
Dominant Spiecies Władcy Oceanu - znaczniki gatunków (zwierzęta)
Magic the Gathering: Brothers' War - Set Booster
Choose Cthulhu 9 - Szepczący w Ciemności
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: