gry planszowe strategiczne > Root: Podziemia
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Root: Podziemia

Root: Podziemia

Rozszerzenie do gry Root

cena:

147.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 13 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2021)
nr katalogowy: RTPOD
projektant: Chris Leder , Cole Wehrle

wersja językowa: polska

Opis


Wysoko na niebie i głęboko pod ziemię. W jednym i drugim miejscu trwają przygotowania do ostatecznej konfrontacji. Krety drążą tunele, którymi wkrótce wyjdą na powierzchnię. Kruki spiskują w koronach drzew przeciwko swym wrogom. Jedni i drudzy chcą tego samego. Jedni i drudzy są zdeterminowani. Root Rozszerzenie: Podziemia to duży dodatek do kultowej, asymetrycznej gry strategicznej. Walka o Leśnogród trwa w najlepsze.

Czekają na was dwie potężne, zupełnie różne frakcje. Krety będą zaskakiwać swych wrogów niespodziewanymi atakami z podziemi, starając się przekonać swych Ministrów do udzielenia funduszy na działania zbrojne. W tym samym czasie Krucza Konspiracja rozmieszczać będzie na planszy swoje żetony Konspiracji, niszcząc swych przeciwników spiskiem i podstępem. W wojnie totalnej nie ma zahamowań...

Atuty:

Duży dodatek do kultowej strategicznej gry Root, umożliwiający rozgrywkę nawet do sześciu osób;
Dwie zupełnie nowe frakcje, operujące na kompletnie nowych mechanikach - Podziemne Księstwo i Krucza Konspiracja;
Dwie nowe mapy rozgrywki, zachęcające do jeszcze większej rywalizacji dzięki znajdującym się na nich dodatkowym elementom.
Zawartość:

35 meepli Wojowników
8 żetonów Konspiracji (Bomby, Wnyki, Najazdy i Haracze.)
6 żetonów Budynków (po 3 żetony Targów, Cytadeli)
3 żetony Tuneli
9 kart Ministrów
9 znaczników Koron
2 nowe mapy (Jezioro, Góry)

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-02-27 Bardzo dobry dodatek do świetnej gry autor: Tomasz Michałowski

Podziemia są dodatkiem do świetnej, asymetrycznej gry strategicznej Root.
Wprowadzają one kilka elementów, które w istotny sposób wpływają na regrywalność Roota i które potrafią istotnie urozmaicić rozgrywkę.
W pierwszej kolejności dodane są dwie nowe mapy - jezioro i góry. Każda z nich ma swoje własne unikalne mechaniki, które wprowadzają dodatkowe aspekty strategiczne do rozgrywki. W przypadku jeziora mamy do czynienia z tratwą, która pozwala przemieszczać jednostki między polanami leżącymi na brzegu akwenu. Powoduje to, że sytuacja w centralnej części mapy potrafi się zmienić w sposób bardzo dynamiczny, co ma spore znaczenie w przypadku frakcji bardziej terytorialnych. Z kolei góry mają wyszczególnioną polanę na której znajduje się wieża. Okupowanie tej polany daje regularnie punkty zwycięstwa, przez co do gry dochodzi element rozgrywki typu king of the hill. Co ważne dla osób grających w mniejszym gronie, obie z tych map są grywalne z botami z trybów leśnogrodu.
Kolejnym elementem są dodatkowe frakcje - krety i kruki.
Krety są o tyle istotnym dodatkiem, że je jest to frakcja terytorialna, o wysokiej wartości zasięgu. Jako że rozgrywka istotnie traci, jeśli nie ma w grze przynajmniej dwóch frakcji terytorialnych, wprowadzenie dodatkowej frakcji o wysokim zasięgu oznacza że nie zawsze musimy już grać z kotami i z orłami. Zwiększa to znacznie regrywalność gry.
Kruki z kolei są frakcją mobilną, o ciekawej mechanice konspiracji.
Frakcje są dobrze przemyślane i dobrze urozmaicają silnie asymetryczną grupę frakcji Roota.
Dodatek ten jest moim zdaniem zdecydowanie wart zainteresowania.
dodano: 2022-04-21 Sztos - pod warunkiem, że podoba wam się podstawka. autor: Kollan

Mam rozegrane jakieś 25+ partii ogólnie i posiadam wszystkie dostępne rozszerzenia do Root. Jeżeli miałbym wybrać jedno rozszerzenie i polecić komuś to bez dwóch zdań typuje "Podziemia".

W skrócie - otrzymujecie 2 nowe mapy i 2 nowe frakcje.

Krucza Konspiracja działa jak na terroryści w uniwersum Root. Pojawiają się znikąd, ignorują ograniczenia związane z poruszaniem się, a następnie podkładają niespodzianki. Potrafią zrobić szybki desant i są dość prostą w prowadzeniu frakcją.

Podziemna Konspiracja (krety) to prawdzie wyzwanie nawet dla zaawansowanych graczy. Wielu moich graczy twierdzi, że nimi nie da się wygrać. Faktycznie jest ciężko, frakcja jest zaprojektowana na grę bardzo defensywną i pozostawienie jednego z budynków słabopilnowanego boleśnie kosztuje. Z naszych rozgrywek wynika, że kreciki to najtrudniejsza rasa i w grze 3-os. praktycznie ma małe szanse.

Są jeszcze 2 nowe mapy, ale to zostawiam już Wam do rozpracowania. Gdyby ktoś zapytał mnie czy kupiłbym ten dodatek więdząc jaki jest - zdecydowanie TAK, ale tylko jeżeli podstawkę już mam rozpracowaną i oczekuję czegoś więcej.